Autorii care vor publica "întrebări" cu temele de acasă de la liceu/universitate, etc. se vor trezi cu conturile blocate definitiv.

-Ce oră ai acum? -Religia..

A scris TaGuS, bărbat, 18-21 ani (02/12/2009 - 17:38)

Recent am văzut o ştire precum că se propune predarea religiei in şcoală. Ce părere aveţi?
Aş dori să analizaţi propunerea nu din punctul de vedere al atitudinii voastre faţă de religie în general, ci din punctul de vedere al efectului şi rezultatului pe care ar putea să-l aduca această disciplină: pozitiv sau nul.
Deci: s-ar merita?

Comentarii (20)

A scris Rigel la 02/12/2009 - 17:53:56

Se merita, este total necesar!!! In sfirsit se va ajunge la aceasta! Un coleg se revolta in potriva acestei decizi, prin faptul ca copii de mici vor fi zombati. Altul zice, este o logica stupida ceea ce afirmi, dar nu este zombarea copilului cu chica bomb si cu tirfa aia a lui Dan Balan? Sau cu tot felul de prostii ale societati, in care se dezvolta copii dezorientati si "...." ( a zis ceva mai rau). .... .... ....

A scris MiLLionerovici la 02/12/2009 - 19:00:38

-Salut Ionel, ce faci?
-Fac Lectiile !
-La Ce?
-La religie?
-Da' ce avem pe acasa?


Test de Evaluare la Religie :
1. Citi Sfinti sunt in Ortodoxie?
2. Cite Sarbatori?
3. Scrie un Mic Eseu la tema "Eu te-am facut...Eu te Ucid"
4. Caracterizeaza Personajul principal a Povestioarei "Vitelul de Aur"

Olimpiada la Religie:
1.Citi Mintuitori Exista?
a) 1 b) 2 c) 3 d) 5 e) toate variantele de mai sus


Mda...Destul de Funny...asta trebuie de vazut :)))

Nu se mai Merita Intoxicatiile Astea Acute injectate in Creier...

Ajutati Copilul sa Gindeasca corect...si poata distinge 2 lucruri prin esenta...si nu-l fringe nici Furtuna...
Spiritualitatea se poate invata si dupa alte Reguli...Mult mai sanatoase...

A scris dj79ajp la 02/12/2009 - 19:06:31

"Iarta-i doamne ca nu stiu ce zic" by issus cristos

A scris TaGuS la 02/12/2009 - 19:33:49

@Millioner: Predarea sa spunem "obligatorie" de religie nu este egala insa in acest caz cu principiul tau "Nu se mai Merita Intoxicatiile Astea Acute injectate in Creier..."?
Cred ca un elev ar trebui sa stie macar principiile de baza ale religiei, ortodoxiei, apoi sa hotarasca fiecare pentru sine in ce crede, daca apartine unei religii sau nu. Nu poti sa negi un lucru, nestiind ce negi.
Nu cred ca la o lectie s-ar povesti despre "jitalu de aur" :). Parerea mea este ca s-ar educa niste valori, valori ce tot mai mult lipsesc in rindul celor care de-abia isi formeaza personalitatea.

A scris AleXus la 02/12/2009 - 19:44:12

De acord . Dar să nu o numim lecţie de religie. Să fie o lecţie de spiritualitate. Să se predăie toleranţa faţă de alte confesiuni, altruismul faţă de semeni, principiile de bază a familie, educaţiei etc. Sînt pro.

Problema apare, cred, în cadrele didactice.

A scris MiLLionerovici la 02/12/2009 - 19:46:37

TaGuS Eu Cred ca "A Preda Religia" ar' fi Echivalent cu Deschiderea Bibliei si Citirii din Ea pina cind este predata elevilor de le curge pe alaturi...
Ma tem cine le va fi Profesori...vai si amar de capul bietilor Copii daca nimeresc pe unii Dogmatici...
Aceia vor face Ore Extra Curriculum cum sa-i Impotmoleasca...

Vor fi in Stare sa Hotarasca? Poftim...sa o faca....Eu pur si simplu Mi-am Expus Parerea....Cam Stiu cit e de greu sa Renunti mai apoi la ceva care face parte insusi din Tine...din Modul de a Gindi...

Intr-o Schema gasesc Religia la un Nivel cu Astronomia si Filozofia...
E gata un Elev sa Digere Corect aceasta Info la Virsta pe care le propune Sistemul de Invatamint?
Nu stiu...ma doare-n Cot...Nu am de gind sa Salvez Lumea...

A scris b0biemann la 02/12/2009 - 19:52:10

efect negativ, desigut, cu urmari negative, ale caror urmari sunt tot negative, s.a.m.d. si, contrac cererii tale, imi expun parerea : 666 .

A scris allina la 02/12/2009 - 20:12:21

eu de exemplu nu vad sensu sa fie predata religia in scoli.Sigur elevii o iau ca pe o ora de relaxare, un somnic dulce si plictiseala,cine are de crezut in dumnezeu crede si fara religie invata in scoli,credinta trebuie sa iti vina din suflet dar nu invatata.
mai bine sa li se predea niste ore care sunt de folos in viata

A scris Daze la 02/12/2009 - 21:00:25

efect benefic, in cel mai rau caz - nul.
unora pe o ureche ii intra si pe alta ii iese, altul va intelege si ca lua ce-i mai bun. in orice caz, il faci sa se gandeasca la sensul existentei, ceea ce nu-i putin. Efectul benefic a doua ore pe saptamana in care copii afla despre bine si rau posibil sa fie inecate in cele 10 ore de privit la televizor cum se bat si se impusca tot felul de arnolzi.

In gimnaziu la orele obligatorii de religie nu faceam decat sa invatam rugaciuni pederost (concept cu care chiar nu sunt de acord), nu mai tin minte o boaba. In liceu insa am avut optional "Istoria Religiilor" - aveam o profesoara nonconformista si populara, orele erau foarte interesante, discutam de toate... cred ca asta ar fi varianta optima, anume sa fie optional, nu obligatoriu, si sa nu fie dedicat doar unei religii anume.

Personal as vrea copiii mei sa invete despre crestinism, dar pana la urma parintii sunt cei responsabili de educatia spirituala, in cadrul familial, exemplificand cu propriul coportament valorile morale pe care vor sa le transmita. In scoala as vrea ca ei sa invete despre islam, budism, hinduism, etc. adesea religia e cheia descifrarii unei culturi straine. Si apoi, vreau ca ei sa isi aleaga religia, constienti de alte optiuni existente.

A scris rynna91g la 02/12/2009 - 21:10:45

nu mi se pare o idee buna, se poate intimpla sa avem religii diferite si apoi, se pot face discriminari pe aceasta tema. si proful ce religie ar trebui sa aiba??????????

A scris Kleopatra la 02/12/2009 - 21:38:38

Sunt de acord numai dacă la aceste ore se va studia religia tuturor ţărilor,ce au ficare la bază,cum sunt privite religiile altor ţări...adică nişte subiecte strict ce ţin de religie,dar nu de credinţă.Astfel vor putea participa toţi elevii şi vor fi puşi în situaţia să g'ndească,să analizeze,să compare,etc.
Dar dacă e să se includă daor de dragul sperietoarei "Dacă faci aşa D-zeu o să te pedepsească" nu sunt de acord.
Pentru ca oamenii să fie mai buni,mai corecţi,mai oneşti,mai sinceri,mai corecţi au nevoie de educaţie şi instruire făcută cu cap.

A scris Rigel la 02/12/2009 - 21:56:14

Hai lasati-o mai situatii de gindire si de istoria religiilor...

A scris Andriuha la 02/12/2009 - 23:28:58

Sint total impotriv! Fiecare elev are dreptul de a alege ce sa invete: mate, fizica sau religie, las sa faca religia ca disciplina suplimentare si e ok, dar sa nu impuna tot felul de ideologii, teoreme* bazate pe gindirea bolnava a unui preot sau nustiu mai cui acolo. Trebuie sa fie un hotar bine stabilit in logica unui copil, nu se poate de impus nimanui nimic!

A scris soros la 03/12/2009 - 00:03:24

Personal cred ca daca e necesar de introdus religia in scoala, atunci de ce anume sa 'zubrim' religia crestina ortodoxa? Este catolicismul, luteranismul, protestanismul. Da poate eu vreu sa invat Talmudul, poate Coranul, poate alta religie.

Iti baga in cap ortodoxismul ca o dogma si nu ca ceva la care trebuie sa ajungi singur...

A scris MoRaRy la 03/12/2009 - 10:24:48

Școala este laică. Pentru religie este biserica (casa de rugăciuni, moscheia, etc). Cine vrea, să meargă la locașurile de cult..

A scris Serjant la 03/12/2009 - 18:06:39

NU prea ma uit ok la faza asta, cred ca tine de ceva personal, ceva legat de familie.

AS prefera ca fiecare sa isi aleaga singur religia.

A scris Verter la 04/12/2009 - 07:44:07

Toata lumea face tam-tam pe chestia cu predarea religiei in scoala,dar nimeni nu specifica ca religia se cere ca ora optionala!!!!!
P/u cei care zic ca scoala este laica:va sfatuiesc sa nu uitati ca primele scoli romanesti au fost infiintate in preajma manastirilor si bisericilor!Iar scoala laica a fost infiintata mult prea tirziu.....Specific ca e vorba de manastirile si bisericile ortodoxe.....

A scris freedom la 04/12/2009 - 10:20:36

Sunt pro!

A scris whatever la 04/12/2009 - 21:03:47

Pai bine, dar predarea include si teme pentru acasa (cea mai duruta problema a elevilor).
Sigur ca pentru cei care vin la scoala ca la promenada, o lectie in plus sau minus nu face vreo diferenta...
Dar sa ma culc juma de ora mai tarziu pentru ca trebuie sa stau sa scriu eseul la religie sau nu stiu mai ce, nu ma incanta... :D

A scris dacus la 09/02/2010 - 02:50:47

Nu cred ca scoala are rolul de a promova o doctrina,exista lucruri mult mai importante de studiat,ora de religie nu ajuta cu nimic pe cineva care doreste sa invete si sa se perfectioneze,frica de divinitati te duce la biserica nu intr-un laborator stiintific!

Pentru a lăsa comentarii este nevoie să te autentifici. Nu ai cont? Deschide unul!