Autorii care vor publica "întrebări" cu temele de acasa de la liceu/universitate vor fi blocaţi definitiv.

Legea Anti-Fumat

A scris _Panika_, bărbat, 60+ ani (03/06/2016 - 08:07)

Nu am intenția să contestez ideea că fumatul este dăunător pentru sănătate,
dar totodată sunt de părerea că este necesar de luptat cu fumatul și nici de cum cu fumătorii !
Oare este logic de adoptat legi care din start nu vor lucra ?
Poate este mai corect de ajutat oamenilor să iasă din dependența de a fuma decît de interzis dependența de a fuma ?
Poate este necesar de început de la o propagandă agresivă ?
Poate este necesar pentru început de creat locuri special amenajate pentru fumători ?

Eu nu voi accepta să fiu vreodată amendat de un funcționar public fumător...
Mai mult ca atît sunt convins că prima amendă pusă unui fumător principial va contesta amenda în judecată și va cîștiga procesul !

De ce, noi lupătăm cu fumătorii dar nu cu fumatul ?

Comentarii (18)

A scris skorpion la 03/06/2016 - 09:59:47

"Oare este logic de adoptat legi care din start nu vor lucra ?"

Sigur ca e logic pentru autoritati.....Cum vor suplini altfel deficitul bugetar?

Pe ei nu-i intereseaza sanatatea noastra, dar banii care se acumuleaza usor din incalcari.... Va fi o sursa buna de colectare a amenzilor....

Ma deranjeaza cind se fumeaza in jurul meu....si le sunt recunoscatoare celora care respecta nefumatorii si au bunul simt de a se face "nesimtiti" atunci cind trag din pipa....Din pacate, putini au acest bun simt.....

Nu sunt impotriva fumatorilor, atit timp cit nu ne deranjam reciproc....

A scris snoopyk! la 03/06/2016 - 10:06:12

Panika, cam cum ar câștiga procesul dacă este clar că a încălcat legea?

A tunat și cineva a scris legea asta, o să fie gălăgie maxim jumate de an, pe urmă o să fumeze toți unde le abate, funcționarii publici tot fumează, și lor tot le este lene să se ducă într-un loc permis.

A scris _Panika_ la 03/06/2016 - 10:25:13

Snoop - ba nu este clar...adică este clar la prima vedere că legea este încălcată.. dar în detaliu ea nu tot timpul se încaclcă...
sunt cîteva zeci de lacune bune care ar permite de cîțtigat asemenea procese....
din păcate pot să constat că în urma acestei legi au de suferit oamenii simpli (a se înțelege care nu prea cunosc să se apere);
de ex. eu eri chiar la ușa judecătoriei centru fumam întro companie... dar cum știți acolo polițiștii în cruce umblă... un cuvînt nime nu a spus... asta e și normal... dar un om venit la piață după cumpărături va fi luat pe sus pentru un chiștoc...
asta e ideea tot cei care nu au de unde vor fi nevoiți să plătească... în rest se va fuma și se va închide ochii l aasta....
eu nu-mi închipui ca un carabinier sau unul din patrulare care ține un pachet de țigări în buzubar să mă convingă că am încălcat... două trei întrebări puse lor și am plecat mai departe fumînd....

A scris nasea la 03/06/2016 - 12:10:06

Aha, panika, și ce întrebări le pui?

Este lege, în care scrie negru pe alb că nu se permite de fumat acolo și acolo...
Dacă-ți trebuiesc locuri special amenajate pentru fumat, atunci crează-ți-le, nimeni nu te încurcă. De ce s-ar duce bani din bugetul statului pentru încurajarea unui viciu atât de teribil? E absurd.

De altfel, tragi o fugă până-n câmp sau pădure și-ți fumezi plămânii cât încape. Iar dacă ți-i lene, atunci abține-te, și poate eventual o să te lași.

Dacă o să văd un fumator neapărat o să-l fotografiez, o să-l avertizez, și dacă nu lasă țigara imediat, chem poliția. Sau poate nici n-o să-l avertizez, să mă feresc de înjurăturile unei bâdle care crede că argumentează.

A scris freedom la 03/06/2016 - 12:34:57

Sunt de parearea ca ue obliga statul nostru sa ia masuri si sa faca reforme... iar ai nostri nu incep de la ce e mai necesar, adica de la justite medicina si admnistratiile locale... da fac si ei ce e mai simplu, ca sa raporteze macar ceva
Sunt pentru restrictionarea fumatului in locurile publice, doar ca nu cred ca au sa reuseasca sa faca fata, politia si asa nu inspira respect da acuma au sa fie pe rol de calai
prostii

A scris nasea la 03/06/2016 - 12:44:22

Un singur om, cât de cât, integru de la guvernare (Leancă) n-o să-l poată doborî pe Plahotniuc care și-a supus toată justiția. De aceea, el face ceea, ce îi este în putere... Implementează legi mici, dar necesare societății noastre.
Sperăm, că după alegeri, Maia Sandu să poată să doboare tot sistemul corupt cu un partid de oameni integri și corecți. Dar până atunci mai avem...

P.S. Panika, copilul tău încă n-a început a fuma? Vezi, că dacă tatăl fumează, atunci e foarte mare șansa fiul să-i urmeze exemplul.

A scris _Panika_ la 03/06/2016 - 16:06:06

nasea - nu am de gând săți dau lămuriri...
dacă zici că legea e lege... păi sunt de acord... dar din moment în care nu sunt prescrise unele lucruri în ea... face ca această lege să fie egală practic cu 0.
Viciu ??? de acord !!! dar unde e spiritul tău european acum, unde pentru început au creat aceste locuri apoi au pus interdicții ?
Statul me-a dat voie să fumez !!!! acum cînd am devenit dependent îmi interzice ? nuuuu nasea... bugetul va achita amenajarea acestor locuri apoi cîrîiți că vă deranjează fumătorii... din moment ce ele nu sunt gura mică cum sar spune :-))).
Și printre altele țigările sunt supuse accizelor... tu mă crezi că un fumător aduce acestui buget mai mulți bani decît tine în el ? atunci hai să fim corecți și fără judecăți... Eu cu mare plăcere aș lăsa fumatul... dar statul nu-mi crează aceste condiții... ba din contra !...
exact nasea... sper ca copilul meu să nu fumeze, dar eu nu îi voi interzice... dar îi voi face propagandă voi aduce exemple urîte... chiar unul din ele voi fi eu !
eu am spus nasea odată si mai repet tu vezi totul sau în roz sau alb negru... care sunt întrebările ? e un proces de discuție și convingere... sunt o serie de argumente suprapuse care vin să facă ca legea să nu lucreze !...

Apropo ce ține de fotografiere... mea venit o idee acum... oare oamenii au numere de identificare ?
țigara o fumez în 5 minute și plec politia vine în 10/15 minute.
nasea arată poza cum eu merg fumîndn în fața MAI... ok și ? cine mă va identifica după poză ? cum ? eu în orice moment îmi rezervez dreptul să spun că nu sunt eu... nu am CNPul în frunte embosat !...
ne neee nasea... ție ți se pare puța păpușei toată treaba aceasta... dar în practică nu este așa !....
hai poate facem un experiment... ne înțelegem... ne întîlnim sau cel puțin îți comunic data și ora unde voi sta fumînd, vii mă pozezi și pleci... așteptăm consecințele... vrei ? :-))))


A scris Serjant la 03/06/2016 - 18:04:52

Totul tre sa fie simplu. Oamenii fumatori nu ar trebuie sa deranjeze pe cei nefumatori cu fumatul lor.
Este vorba despre respect.

A scris nasea la 03/06/2016 - 18:13:24

panika, de la o vreme așa mi s-o făcut lene să mă contrazic cu voi... E energie și timp pierdut în zadar.
Tu ești încăpățânat și n-am de ce să pierd timpul cu tine.

Realitatea va arăta cine are dreptate. :)

A scris _Panika_ la 03/06/2016 - 21:15:53

Nasea realitate e ca de 3 zile a intrat legea in vigoare, oamenii cum fumau asa si fumeaza !!!
Serjant - perfecta dreptate ! De aia este necesar de amenajat locuri de fumat !!!

A scris skorpion la 04/06/2016 - 13:04:53

Panika, lucrurile s-au schimbat vizibil.

Aseara am avut 'o ceremonie', sarmanii fumatori nu erau lasati sa fumeze de administratia restaurantului si le zicea sa mearga la 10 m de local s-o faca intr-un loc special amenajat.

Pe mine ma umfla risul cum stateau toti inghesuiti in acel loc si fumau. O prietena fumatoare se revolta ca ea nu vrea sa mearga acolo cu toti. Zic: de ce, nu esti ca ei? Fii in rind cu cei de teapa ta...:-)))

O simteam rusinata, precis va lasa fumatul numai din cauza asta....:-)

A scris nasea la 04/06/2016 - 13:43:41

Boom ! :)

A scris kokster la 04/06/2016 - 17:44:35

nu sunt contra fumatului deloc, am fumat mult timp si l-am lasat din propria dorinta. Nu ma deranjeaza deloc ca lumea fumeaza. Dar sunt si momente care ma irita la maxim - fanatismul in fumat (nici nu se trezeste bine si deja ecu tigara in gura, unde nu merge mereu cu tigara in gura). ma deranjeaza oamenii care fumeaza tinind in brate un copil, ma deranjeaza mamele care fumeaza si in acelasi timp se plimba cu copilul de mina sau in carucior, ma irita oamenii care fumeaza si le este in cot decei din jur (in statii mai ales in timp ce ploua)

nu prea sunt de acord cu noua lege, nu va avea efect....

Panika, nimeni nu va interzice fumatul pentru ca e un business foarte bun. Legea e pentru a incerca sa bage ceva frica in oameni si sa acumuleze ceva bani din nimic.

ar trebui sa puna mai multe urne pentru a arunca filtrele de la tigarile deja arse. poate ceva locuri pentru fumatori.

in Rusia demult este aceasta lege, lumea fumeaza liber pe strada, statii, cafenele. ascund tigarile numai cind apare vreun politist, si iar si le aprind cind el trece dupa colt.

asta nu e iesire din situatie

A scris _Panika_ la 05/06/2016 - 07:13:07

Skorpiom - prostii... Si in bar am fost si la statii de alimentarr... Insasi ei spun se pote !!!
Ceea ce ai vazut tu era o mica exceptie, ba mai mult nu cred ca nu fumau poate nui vedeai.
Nasea - continua sa crezi in mos craciun ;-) asa si nu ai spus cum va lucra pozatul tau ???)))

Plus cine are sa respecte aceasta lege sa o faca... Eu voi fi solidar cu cei ce nu o fac :-P

A scris nasea la 05/06/2016 - 12:06:39

panika, din câte am înțeles, prima lună doar vor fi avertizați oamenii... Deja începând cu luna viitoare vor fi amendați. Așa că, fă-te curajos acum, cât poți. )

A scris _Panika_ la 05/06/2016 - 14:32:16

Pffffff nu cumva asta este scris in lege ????
Sau din cite ai inteles de unde ? De la oameni de-al de tine ? Care inca cred in mos craciun?))
Ce are una cu alta ? Am spus vor plati cei care si asa nu au... In rest asa va ramane.... Toate cerintele din lege dau loc de interpretare !!!!
De ex. Din punctul tau de vedere nasea acest loc pentru fumat
http://s018.radikal.ru/i523/1606/72/168e2a2a0de6.jpg

Este amplasat incorect, 1. Loc public 2. Undes 10 metri de la usa ? 3. Este statie de alimentare ujaaas !!
Dar din punct de vedere al legii el foarte si foarte corect este amplasat. Nici un capitol al pseudo legii nu este incalcat. In interpretarea corecta !!!

A scris KirKKe la 05/06/2016 - 22:38:45

Pe mine ma deranjeaza cand soferii rutelor 166 cand se apropie de statia terminus , in lipsa pasagerilor ( 1 pasager nu se socoate) isi aprinde tigara si fumeaza chiar la volan
Vreo idee??
Sa il impusc?))

A scris patrunjel la 06/06/2016 - 15:16:45

KirKKe sa-i faci observatie, sa vezi cum reactioneaza...

Pentru a lăsa comentarii este nevoie să te autentifici. Nu ai cont? Deschide unul!