Autorii care vor publica "întrebări" cu temele de acasa de la liceu/universitate vor fi blocaţi definitiv.

Permis de armă

A scris after dark, femeie, 26-30 ani (01/02/2018 - 20:01)

Cum stăm cu legea în privința achiziționării unui pistol, știe cineva ce prevede articolul Codului Penal care reglementează Legitima Apărare?
Ceea ce mă interesează este faptul dacă justiția noastră știe să facă diferența dintre legitimă apărare, omor din culpă sau omor intenționat?! Cît de ușor sau dificil este să obții acest privilegiu, cit de corect sunt examinate persoanele care depun astfel de cereri și de ce ajungem ca niște descreierați să omoare persoane nevinovate? Am avut mereu impresia că este absolut necesar să ai o armă la îndemîna în anumite cazuri.
Voi ce credeți? lăsînd la o parte utopismele... pe cît se poate

Comentarii (19)

A scris wallis_simpson la 03/02/2018 - 20:26:03

Inca niciodata nu mi'a venit in cap sa'mi iau o arma, poate un lacrimogen in asa caz
La la urma urmei daca stii bine sa manevrezi psihica celui care te ataca iti va fi la indemana si un pistol imitator, ca doar nu intentionezi sa tragi:)))
In tara noastra multe nedreptati cu legitima aparare, nu e cazul sa risti asa sa te lasi in nadejdea celor care usor se vand si se cumpara

A scris Alexandra... la 05/02/2018 - 11:21:56

cei care dorm cu arma sub perna, au pacatele lor..... si cred ca oricum nu dorm linistiti nici cu arma alaturi.
nu e greu sa achizitionezi, posedezi, sa pastrezi o arma personala, e mai dificil sa lupti cu emotiile si frica atunci cind trebuie sa o aplici....
Sunt impotriva portului armei, mai bine sa ai mai multi prieteni alaturi si un caine credincios.

A scris after dark la 05/02/2018 - 22:59:50

Îmi permit să vă contrazic cu o atitudine mai pragmatică, deși apreciez faptul că vedeți viața dintr-o perspectiva pacifică.
Wallis, nu am făcut nici o crimă în ultimul timp :). Nici dacă faci Psihologie la Harvard, nu cred că poți să te salvezi în fața unor situații specifice cu jocuri psihologice. Sunt persoane care s-au trezit în miezul nopțiii cu hoți în casă, s-au trezit măcelăriți, torturați și jefuiți, tu chiar crezi că în astfel de momente ai timp să te joci cu mintea unor criminali, sau crezi că au scrupule pentru necazul tau? Nu mai dau alte exemple, știm foarte bine în ce societate trăim. Apoi spui că nu intenționez să trag? Sa-l omor nu, dar să imobilizez o persoană care îmi pune viața în pericol aș fi gata oricînd ( presupun că cei care dețin o armă știu cum să o folosească eficient). La noi în țară se întîmplă multe nedreptăți cum spui tu, dar nu din cauza că există dreptul la un permis de armă, ci din cauza corupției care permite luxul tuturor imbecililor de a avea una. Elveția este una din țările în care numărul proprietarilor de arme este foarte înalt (locul 3 în lume), iar numărul deceselor cauzate de armele de foc este mic comparativ cu alte state, iar asta spune multe despre nivelul lor de civilizație.

Alexandra, nu este neapărat să faci parte dintr-o lume interlopă ca să dormi cu arma sub pernă: există oameni care au case izolate, ori au bunuri materiale, ori pur și simplu sunt expuși riscului de a fi atacați, din o mie de motive. Spui că nu este greu să achiziționezi o armă, ci este mai greu să împuști dacă este cazul. Eu cred exact opusul, ar trebui să fie extraordinar de greu să obții permisul, începînd de la o evaluare amănunțită a facultăților mentale, cît și a celorlalte detalii legale obligatorii. Și apoi evident că trebuie să ai curaj, ca dacă leșini numai dacă vezi o armă, nici nu ar trebui să o ai pe la îndemîna :) Doamne ferește!




A scris wallis_simpson la 07/02/2018 - 10:02:40

E deajuns sa cultivi frica asta si deja esti dezarmat,
mai strasnica e frica ca moartea ))
after_dark pot sa te cred dar nu te pot intelege fc nu traiesc ceea ce traiesti tu :)

A scris after dark la 07/02/2018 - 14:30:14

Hmmm, dar oare ne naștem cu frica sau o cultivăm și dacă nu ne naștem cu ea oare de ce o cultivăm? Wallis, a muri așa de bătrînețe nu mi-e frică, mi-e frică de moarte mai puțin și mai mult dacă ar fi un moment nepotrivit să zicem.
Nu știu de ce unii cred că a avea o armă este un act de terorism, de parcă unul dacă e criminal nu s-ar putea folosi de un cuțit, de un ciomag, de o piatră sau de orice alt obiect aparent banal pentru ași satisface nevoia de a ucide.
Subiectul este universal valabil Wallis, și cimitirele pline de eroi ce și-au învins tot felul de temeri existențiale.

A scris wallis_simpson la 07/02/2018 - 18:30:36

nu ai inteles ce am vrut sa zic, in fine

A scris after dark la 09/02/2018 - 19:26:37

Ba am înțeles perfect, sper că și tu ai înțeles că nu am scris întrebarea ca să induc sentimente de violență , ură, răzbunare și nici nu am încercat să conving pe nimeni de aici că ar trebui să-și facă rost de-o armă imediat.
Înțeleg că este un subiect delicat și mă așteptam ca să fie puțini de acord cu ideea de a avea o armă, dar eu m-am referit la situații limită.
Anyway, love and peace!

A scris snoopyk! la 12/02/2018 - 10:39:03

Chiar dacă omitem pozitia legii vis a vis de autoapărare, uite ce avem, o armă mereu descărcată, în safeu din metal, fixat rigid de perete, dacă o porți cu tine, la fel trebuie sa fie descărcată, în caz că te atacă cineva prin surprindere, nu faci ca-n filmele western :) Ei bine, pot fi și situații în care vei reuși să încarci arma și să te aperi ca in cazul de la Stauceni anul trecut: https://www.youtube.com/watch?v=ehvzJXn6iWs
Dar dacă nu ai nimic deosebit de ademenit hoțomani, nu cred că se merită, o armă este o responsabilitate enormă în plus, niciodata nu trebuie să-ți prierzi vigilența, mai ales având copii, ei pot gasi cheia de la safeu, iar urmările pot deveni fatale.
Eu purtam un revolver în mașină, îl țineam sub covorașul de sub piciarele pasagerului din urmă-dreapta, acolo era taman scaunul pentru copil și numeni nu se așeza, plus că era ușor de scos la nevoie. Din fericire nevoia așa și n-a mai venit, iar eu am uitat de el complet. Într-o zi am dat mașina la spălătorie și le-am zis s-o spele și înauntru, pe urmă nu înțelegeam de ce se uită ei straniu la mine. După cazul acela am scăpat de el, consider că n-am nivelul necesar de vigilență nici pentru un revolver de categoria D.

A scris skorpion la 13/02/2018 - 18:07:20

Daca incepi sa ai asemenea ginduri, frici si/sau necesitati, inseamna ca viata ta a luat o directie nu tocmai sigura... Din pacate arma nu e solutia de salvare in asemenea caz, odata ce o detii trairile interioare acutizeaza, alimenteaza si mai mult acele temeri, ginduri, frici.....iar viata nu devine mai sigura.

Chiar daca ajungi sa folosesti o arma intr-o anumita situatie care ti se pare tie ca e legitima aparare, ulterior va trebui sa demonstrezi din punct de vedere penal ca asa este.....lucru care deseori ia o alta intorsatura.... chiar impotriva ta....Viata si codul penal deseori se contrazic....

Eu nu sunt de acord cu usurinta asta in legalizarea detinerii unei arme....Psihicul oamenilor e diferit, nu stii niciodata cind o poate lua razna, iar in orice situatie de conflict, atac, etc., fiecare parte se considera corecta din punctul ei de vedere si indreptatita sa foloseasca arma dupa propriul plac.....ceea ce duce la adevarate tragedii...

Daca nu ar exista arme, oamenii s-ar bate cu betele.....iar sansa de supravietuire ar fi mai mare....

A scris _Panika_ la 14/02/2018 - 06:00:57

nu e greu de obținut,
pistolul +/- 100-200 EUR
Safeu +/- 1500 MDL+300 instalarea
procederule inclusiv Tir - 150 EUR

justiția știe să facă diferența dintre legitimă apărare, omor din culpă și omor intenționat.

A scris after dark la 14/02/2018 - 19:35:30

Snoopyk, eu crescînd la țară în perioada adolescenței mă duceam la o discotecă din sat și am văzut atîtea westernuri, luau unii niște pumni, zburau dinți, papuci și se vărsa sînge pe toate gardurile, un fel de conflicte dintre localnicii nativi și cei care încercau să colonizeze teritoriul :))) Păcat de cei buni care se trezeau în mijloc fără nici o vină. Ap, eu, iaca de atunci cam mi-aș fi dorit o armă, nu pentru a împușca în dreapta și în stînga dar măcar să nu-mi fie frică să ajung acasă. Unde dracu erau polițiștii de turn (o fi fost vreo unul mă gîndesc care trebuia să apară la orizont măcar o data - but never!).
Acum nu sunt în țară și aici unde sunt societatea este amenințată de un val de delincvență poate nemaivăzut pînă acum ( globalizarea, libere frontiere, refugiați, emigrați legal și ilegal) și deci a discuta despre beneficiile permiselor de armă a devenit o normalitate. Poate la noi acasă lucrurile stau mai bine.

Skorpion, sunt de acord că dacă începe să te bată gîndul la asta, atunci "viața ta a luat o direcție nu tocmai sigură". Cînd pun o întrebare de cele mai multe ori are legătură măcar 1% cu ceva trăit pe pielea mea. Exemplu concret este faptul că locuiesc într-o pădure (un fel de parc regional), primul vecin este ca la jum.de km, cu navigatorul nu gasești adresa și deci eu în caz de baw baw, nu cred că ajunge nici măcar poliția aici foarte ușor. Deci, după cum vezi eu nu sunt un traficant de droguri, un kiler, nu sunt bogată, umblu cu o mașină usată de doi bani. Hoții, răufăcătorii ( hmm) nu știu că eu am casa în chirie și nu am mare treabă decît un atelier de lucru și doi cîini. Tu spui că nu este cea mai bună soluție? Eu cred că este cea mai extraordinară soluție. Cînd eram copil acasă la mine într-un seif tata ținea pușca lui de vînătoare, nu a murit nimeni, tata nu a încerat să o omoare pe mama și noi copiii nu aveam acces acolo. Well, o armă nu este un drac cu două coarne.
Știu că este complicat să deții o armă iar în caz că o vei folosi vreo dată, viața se poate transforma într-un infern, dar sunt sigură că dacă este folosită corect, doar pentru legitimă apărare , acest obiect îți poate salva existența ta și a celor apropiați.

Am un prieten aici care a făcut cerere și i-a fost refuzată pentru că cîndva, cîteva secole în urmă a fost implicat înyr-un conflict banal într-un local. La noi cine monitorizează antecedentele penale ( mă întorc la unul dintre argumentele cele mai importante ale subiectului)? Exemplu cel mai banal este atunci cînd un polițist ia șpagă pentru exces de viteză și nu face proces verbal, deci ăla care conduce cu 200 km/h într-o zonă unde limita ar fi 50 km/h (dintr-o mie de motive, poate este o șcială în apropiere ș.a.m.d.) este sănătos mental? Nu. Cel puțin așa cred eu. Noi nu suntem o țară în care permisele de armă ar trebui să existe. Cel puțin nu cu un sistem atît de putred.

Panika: știe și un copil de circa 6 ani, întrebarea este dacă își face justiția treaba? :)

A scris snoopyk! la 15/02/2018 - 11:01:54

After Dark, dacă aș fi în situația ta, demult mi-aș fi făcut permis pentru mitralieră, macacii ăia „refugiați” nu știu de bună ziua, ei tăbărăsc peste om ziua în amiaza mare, am vazut mai demult un video cum o haită de maimuțe de astea au atacat o mașină, omul acela a mers peste ei și ajunse acuzat..

Așa o situație s-a întamplat cu mine astă vară, eram cu familia la odihnă în Croația, închiriam un apartament la parter. Deci pe un pat dormeam eu, pe altul dormea soția cu copilul de nici 3 ani, pe la 3-4 dimineața aud cum soția zice cu glas tare, „Ei! ce naiba!”, deși dormeam strâns, am sărit ca instant, ea n-avea pentru ce sa vorbească așa, și mai ales cu glas tare, deci precis ceva nu-i în regulă. Am deschis ochii cand aterizasem deja pe picioare și am văzut cum cogeamite hoțoman apucă geanta noastră tocmai gătită de călătorie, cu banii și documentele de pe masă și o rupe la fugă. Am sărit din urma lui, nu l-am prins însă asta ne-a salvat geanta, a lăsat-o ca să poată scăpa, nu regret că nu l-am prins, era cu mult mai dezvoltat fizic decât mine, nici nu vreau să mă gandesc ce era dacă-mi ardea una, plus că a intrat pe la balcon în camera unde dormeam și nu l-am auzit, de asta și îmi e cel mai tare ciudă și rușine, că putea să ne gâtuie prin somn și să ne ia și copilul... Noroc de soție că l-a auzit cum cotrobăia prin lucruri. Ea e deprinsă să reacționeze noaptea la cele mai mici zgomote, cand copilul se dezvelește sau vrea apă.
Deci, în cazul meu arma nu m-ar fi ajutat cu nimic.

A scris skorpion la 15/02/2018 - 11:12:16

After dark, ia-ti un pistol cu gloante oarbe, din plastic....:-)

Serios vorbesc.....Am vazut recent cum functioneaza....Faceam cumparaturi de Craciun, cind ies din Mall, reusisem sa fac citiva pasi de la usa magazinului si cind s a inceput un cardabalet....Un grup de refugiati, ca ei umbla in haita, se bateau, oamenii fugeau care si incotro din spaima.....masini de politie veneau necontenit, politistii alergau, care erau trintiti la pamint, care fugeau....Era ubn haos total....Si asta se intimpla in centru tirgului de Craciun....Deoarece era lume multa, politia impusca cu gloante din plastic, aveau un sunet ciudat.....pina a mobilizat citiva cadri..... Evident, fiecare se salva cum puteau.....Se auzeau impuscaturi de tot felul....Vreau sa iti spun ca refugiatii tot sunt inarmati, si ce e mai rau e ca mereu umbla in grup de minim 6-10.... Nu stiu daca reusesti sa te aperi daca nimeresti in centrul unui conflict, cu arma, Doamne fereste.....Fuga te salveaza mai bine decit arma....))) Eu gravida in 7 luni, iti dai seama ce cros bun faceam printre cladiri, ca sa ies intr un loc mai sigur....)))

Ca sa te simti tu mai sigura, poarta balonase de gaz, pistol cu gloante oarbe, etc.....

Dar refugiatii umbla in locuri aglomerate, in zone cum spui tu, nu prea ii vezi.... In spatele casei mele incepe Schwarzwald, dar eu ma simt cel mai sigur in ea.....ador plimbarile lungi, nu am nicio frica.....Acuma tu m-ai pus pe ginduri, nu stiu daca voi mai hoinari cu aceeasi incredere....-)

Daca intrebi de Moldova, acolo nici detinatorii de arme nu le folosesc cum si cind trebuie, nici justitia nu isi face treaba conform legii....E un fel de "ponturi moldovenesti", apoi scurgere de bani, cine da mai mult, acela se afla in legitima aparare....

In Europa chiar daca exista un pericol real, si justitia ìsi face treaba bine, totusi refugiatii sunt foarte protejati de lege, uneori au mai mari facilitati decit restul, sunt mai compatimiti, jeliti, tolerati....Sa folosesti o arma impotriva lor, e grav in mentalitatea autoritatilor europene, chiar daca invers li se iarta multe....Deci, arma nu e o solutie sigura...

A scris Adyn la 16/02/2018 - 13:48:23

Ma intreb, pe unde naiba umblati voi si cu cine contactati ca dati de numai din astea.

Draga autoare, s-ar putea sa ai niste probleme de sanatate. Omul daca n-o cauta cu lumanarea, nu are cum sa deie peste astfel de persoane.

A-ti lua toiat inseamna a intra in turma de oi cu buna cunostinta.

Eu zic sa stai cumincioara acasa si sa lasi pustile deoparte. Intr-un cuvant ocupata de lucruri cu adevarat utile ca invatatura, sporturi, calatoriile daca ai bani.

Hai noroc si ai grija pe unde umbli! ;)

A scris after dark la 20/02/2018 - 21:06:28

:)) Adyn, deci tu te îndoiești de înțelepciunea majorității celor care au o armă, cît și de inteligența celor care nu o au dar discută despre asta? Mai pe scurt, ai vorbit ca un om bătrîn! :)


A scris Adyn la 23/02/2018 - 17:29:19

After dark, dar tu crezi că cei care umblă cu arme tare inteligenți mai sunt? Hai să luăm un exemplu: polițiștii. Analizează și tu! Vezi ca le dă inteligență pe dinafară.
Personal nu am avut situații la limită, tot ce mi s-a întâmplat sau prin ce am trecut, mi-a permis să mă descurc fără careva arme. Și nu mi-a trecut niciodată prin minte să port vreo una cu mine.

A scris after dark la 25/02/2018 - 16:57:17

Faptul că majoritatea polițiștilor (de pe la noi), "statistic" vorbind nu sunt mari iluminați nu se datorează faptului ca au o armă și devin automat niște proști. Prostia în părțile noastre e o chestie patologică și la nivel social sunt afectațe și alte categorii: medici, profesori, parlamentari, jurnaliști etc etc
Nu, nu cred că sunt inteligenți, dar asta este de fapt și miezul problemei, de ce toți idioții obțin ușor acest permis? Răspunsul este evident...
Eu mă bucur pentru tine că reușești să ai un mod de viață senin. Așa ar trebuie să fie cu oricine, dar repet totul se poate schimba în funcție de societatea, cartierul, orașul, țara, unde ești.

A scris freedom la 15/03/2018 - 14:12:51

daca se mai intimpla sa mai citesc noutatile din asta tara... blin cred ca trebuie de cumparat pistol si nu numai.

A scris after dark la 27/04/2018 - 18:27:56

Freedom, în anumite cazuri ajută doar bomba nucleară... :)))))

Pentru a lăsa comentarii este nevoie să te autentifici. Nu ai cont? Deschide unul!

Permis de armă

A scris after dark, femeie, 26-30 ani (01/02/2018 - 20:01)

Cum stăm cu legea în privința achiziționării unui pistol, știe cineva ce prevede articolul Codului Penal care reglementează Legitima Apărare?
Ceea ce mă interesează este faptul dacă justiția noastră știe să facă diferența dintre legitimă apărare, omor din culpă sau omor intenționat?! Cît de ușor sau dificil este să obții acest privilegiu, cit de corect sunt examinate persoanele care depun astfel de cereri și de ce ajungem ca niște descreierați să omoare persoane nevinovate? Am avut mereu impresia că este absolut necesar să ai o armă la îndemîna în anumite cazuri.
Voi ce credeți? lăsînd la o parte utopismele... pe cît se poate

Comentarii (19)

A scris wallis_simpson la 03/02/2018 - 20:26:03

Inca niciodata nu mi'a venit in cap sa'mi iau o arma, poate un lacrimogen in asa caz
La la urma urmei daca stii bine sa manevrezi psihica celui care te ataca iti va fi la indemana si un pistol imitator, ca doar nu intentionezi sa tragi:)))
In tara noastra multe nedreptati cu legitima aparare, nu e cazul sa risti asa sa te lasi in nadejdea celor care usor se vand si se cumpara

A scris Alexandra... la 05/02/2018 - 11:21:56

cei care dorm cu arma sub perna, au pacatele lor..... si cred ca oricum nu dorm linistiti nici cu arma alaturi.
nu e greu sa achizitionezi, posedezi, sa pastrezi o arma personala, e mai dificil sa lupti cu emotiile si frica atunci cind trebuie sa o aplici....
Sunt impotriva portului armei, mai bine sa ai mai multi prieteni alaturi si un caine credincios.

A scris after dark la 05/02/2018 - 22:59:50

Îmi permit să vă contrazic cu o atitudine mai pragmatică, deși apreciez faptul că vedeți viața dintr-o perspectiva pacifică.
Wallis, nu am făcut nici o crimă în ultimul timp :). Nici dacă faci Psihologie la Harvard, nu cred că poți să te salvezi în fața unor situații specifice cu jocuri psihologice. Sunt persoane care s-au trezit în miezul nopțiii cu hoți în casă, s-au trezit măcelăriți, torturați și jefuiți, tu chiar crezi că în astfel de momente ai timp să te joci cu mintea unor criminali, sau crezi că au scrupule pentru necazul tau? Nu mai dau alte exemple, știm foarte bine în ce societate trăim. Apoi spui că nu intenționez să trag? Sa-l omor nu, dar să imobilizez o persoană care îmi pune viața în pericol aș fi gata oricînd ( presupun că cei care dețin o armă știu cum să o folosească eficient). La noi în țară se întîmplă multe nedreptăți cum spui tu, dar nu din cauza că există dreptul la un permis de armă, ci din cauza corupției care permite luxul tuturor imbecililor de a avea una. Elveția este una din țările în care numărul proprietarilor de arme este foarte înalt (locul 3 în lume), iar numărul deceselor cauzate de armele de foc este mic comparativ cu alte state, iar asta spune multe despre nivelul lor de civilizație.

Alexandra, nu este neapărat să faci parte dintr-o lume interlopă ca să dormi cu arma sub pernă: există oameni care au case izolate, ori au bunuri materiale, ori pur și simplu sunt expuși riscului de a fi atacați, din o mie de motive. Spui că nu este greu să achiziționezi o armă, ci este mai greu să împuști dacă este cazul. Eu cred exact opusul, ar trebui să fie extraordinar de greu să obții permisul, începînd de la o evaluare amănunțită a facultăților mentale, cît și a celorlalte detalii legale obligatorii. Și apoi evident că trebuie să ai curaj, ca dacă leșini numai dacă vezi o armă, nici nu ar trebui să o ai pe la îndemîna :) Doamne ferește!




A scris wallis_simpson la 07/02/2018 - 10:02:40

E deajuns sa cultivi frica asta si deja esti dezarmat,
mai strasnica e frica ca moartea ))
after_dark pot sa te cred dar nu te pot intelege fc nu traiesc ceea ce traiesti tu :)

A scris after dark la 07/02/2018 - 14:30:14

Hmmm, dar oare ne naștem cu frica sau o cultivăm și dacă nu ne naștem cu ea oare de ce o cultivăm? Wallis, a muri așa de bătrînețe nu mi-e frică, mi-e frică de moarte mai puțin și mai mult dacă ar fi un moment nepotrivit să zicem.
Nu știu de ce unii cred că a avea o armă este un act de terorism, de parcă unul dacă e criminal nu s-ar putea folosi de un cuțit, de un ciomag, de o piatră sau de orice alt obiect aparent banal pentru ași satisface nevoia de a ucide.
Subiectul este universal valabil Wallis, și cimitirele pline de eroi ce și-au învins tot felul de temeri existențiale.

A scris wallis_simpson la 07/02/2018 - 18:30:36

nu ai inteles ce am vrut sa zic, in fine

A scris after dark la 09/02/2018 - 19:26:37

Ba am înțeles perfect, sper că și tu ai înțeles că nu am scris întrebarea ca să induc sentimente de violență , ură, răzbunare și nici nu am încercat să conving pe nimeni de aici că ar trebui să-și facă rost de-o armă imediat.
Înțeleg că este un subiect delicat și mă așteptam ca să fie puțini de acord cu ideea de a avea o armă, dar eu m-am referit la situații limită.
Anyway, love and peace!

A scris snoopyk! la 12/02/2018 - 10:39:03

Chiar dacă omitem pozitia legii vis a vis de autoapărare, uite ce avem, o armă mereu descărcată, în safeu din metal, fixat rigid de perete, dacă o porți cu tine, la fel trebuie sa fie descărcată, în caz că te atacă cineva prin surprindere, nu faci ca-n filmele western :) Ei bine, pot fi și situații în care vei reuși să încarci arma și să te aperi ca in cazul de la Stauceni anul trecut: https://www.youtube.com/watch?v=ehvzJXn6iWs
Dar dacă nu ai nimic deosebit de ademenit hoțomani, nu cred că se merită, o armă este o responsabilitate enormă în plus, niciodata nu trebuie să-ți prierzi vigilența, mai ales având copii, ei pot gasi cheia de la safeu, iar urmările pot deveni fatale.
Eu purtam un revolver în mașină, îl țineam sub covorașul de sub piciarele pasagerului din urmă-dreapta, acolo era taman scaunul pentru copil și numeni nu se așeza, plus că era ușor de scos la nevoie. Din fericire nevoia așa și n-a mai venit, iar eu am uitat de el complet. Într-o zi am dat mașina la spălătorie și le-am zis s-o spele și înauntru, pe urmă nu înțelegeam de ce se uită ei straniu la mine. După cazul acela am scăpat de el, consider că n-am nivelul necesar de vigilență nici pentru un revolver de categoria D.

A scris skorpion la 13/02/2018 - 18:07:20

Daca incepi sa ai asemenea ginduri, frici si/sau necesitati, inseamna ca viata ta a luat o directie nu tocmai sigura... Din pacate arma nu e solutia de salvare in asemenea caz, odata ce o detii trairile interioare acutizeaza, alimenteaza si mai mult acele temeri, ginduri, frici.....iar viata nu devine mai sigura.

Chiar daca ajungi sa folosesti o arma intr-o anumita situatie care ti se pare tie ca e legitima aparare, ulterior va trebui sa demonstrezi din punct de vedere penal ca asa este.....lucru care deseori ia o alta intorsatura.... chiar impotriva ta....Viata si codul penal deseori se contrazic....

Eu nu sunt de acord cu usurinta asta in legalizarea detinerii unei arme....Psihicul oamenilor e diferit, nu stii niciodata cind o poate lua razna, iar in orice situatie de conflict, atac, etc., fiecare parte se considera corecta din punctul ei de vedere si indreptatita sa foloseasca arma dupa propriul plac.....ceea ce duce la adevarate tragedii...

Daca nu ar exista arme, oamenii s-ar bate cu betele.....iar sansa de supravietuire ar fi mai mare....

A scris _Panika_ la 14/02/2018 - 06:00:57

nu e greu de obținut,
pistolul +/- 100-200 EUR
Safeu +/- 1500 MDL+300 instalarea
procederule inclusiv Tir - 150 EUR

justiția știe să facă diferența dintre legitimă apărare, omor din culpă și omor intenționat.

A scris after dark la 14/02/2018 - 19:35:30

Snoopyk, eu crescînd la țară în perioada adolescenței mă duceam la o discotecă din sat și am văzut atîtea westernuri, luau unii niște pumni, zburau dinți, papuci și se vărsa sînge pe toate gardurile, un fel de conflicte dintre localnicii nativi și cei care încercau să colonizeze teritoriul :))) Păcat de cei buni care se trezeau în mijloc fără nici o vină. Ap, eu, iaca de atunci cam mi-aș fi dorit o armă, nu pentru a împușca în dreapta și în stînga dar măcar să nu-mi fie frică să ajung acasă. Unde dracu erau polițiștii de turn (o fi fost vreo unul mă gîndesc care trebuia să apară la orizont măcar o data - but never!).
Acum nu sunt în țară și aici unde sunt societatea este amenințată de un val de delincvență poate nemaivăzut pînă acum ( globalizarea, libere frontiere, refugiați, emigrați legal și ilegal) și deci a discuta despre beneficiile permiselor de armă a devenit o normalitate. Poate la noi acasă lucrurile stau mai bine.

Skorpion, sunt de acord că dacă începe să te bată gîndul la asta, atunci "viața ta a luat o direcție nu tocmai sigură". Cînd pun o întrebare de cele mai multe ori are legătură măcar 1% cu ceva trăit pe pielea mea. Exemplu concret este faptul că locuiesc într-o pădure (un fel de parc regional), primul vecin este ca la jum.de km, cu navigatorul nu gasești adresa și deci eu în caz de baw baw, nu cred că ajunge nici măcar poliția aici foarte ușor. Deci, după cum vezi eu nu sunt un traficant de droguri, un kiler, nu sunt bogată, umblu cu o mașină usată de doi bani. Hoții, răufăcătorii ( hmm) nu știu că eu am casa în chirie și nu am mare treabă decît un atelier de lucru și doi cîini. Tu spui că nu este cea mai bună soluție? Eu cred că este cea mai extraordinară soluție. Cînd eram copil acasă la mine într-un seif tata ținea pușca lui de vînătoare, nu a murit nimeni, tata nu a încerat să o omoare pe mama și noi copiii nu aveam acces acolo. Well, o armă nu este un drac cu două coarne.
Știu că este complicat să deții o armă iar în caz că o vei folosi vreo dată, viața se poate transforma într-un infern, dar sunt sigură că dacă este folosită corect, doar pentru legitimă apărare , acest obiect îți poate salva existența ta și a celor apropiați.

Am un prieten aici care a făcut cerere și i-a fost refuzată pentru că cîndva, cîteva secole în urmă a fost implicat înyr-un conflict banal într-un local. La noi cine monitorizează antecedentele penale ( mă întorc la unul dintre argumentele cele mai importante ale subiectului)? Exemplu cel mai banal este atunci cînd un polițist ia șpagă pentru exces de viteză și nu face proces verbal, deci ăla care conduce cu 200 km/h într-o zonă unde limita ar fi 50 km/h (dintr-o mie de motive, poate este o șcială în apropiere ș.a.m.d.) este sănătos mental? Nu. Cel puțin așa cred eu. Noi nu suntem o țară în care permisele de armă ar trebui să existe. Cel puțin nu cu un sistem atît de putred.

Panika: știe și un copil de circa 6 ani, întrebarea este dacă își face justiția treaba? :)

A scris snoopyk! la 15/02/2018 - 11:01:54

After Dark, dacă aș fi în situația ta, demult mi-aș fi făcut permis pentru mitralieră, macacii ăia „refugiați” nu știu de bună ziua, ei tăbărăsc peste om ziua în amiaza mare, am vazut mai demult un video cum o haită de maimuțe de astea au atacat o mașină, omul acela a mers peste ei și ajunse acuzat..

Așa o situație s-a întamplat cu mine astă vară, eram cu familia la odihnă în Croația, închiriam un apartament la parter. Deci pe un pat dormeam eu, pe altul dormea soția cu copilul de nici 3 ani, pe la 3-4 dimineața aud cum soția zice cu glas tare, „Ei! ce naiba!”, deși dormeam strâns, am sărit ca instant, ea n-avea pentru ce sa vorbească așa, și mai ales cu glas tare, deci precis ceva nu-i în regulă. Am deschis ochii cand aterizasem deja pe picioare și am văzut cum cogeamite hoțoman apucă geanta noastră tocmai gătită de călătorie, cu banii și documentele de pe masă și o rupe la fugă. Am sărit din urma lui, nu l-am prins însă asta ne-a salvat geanta, a lăsat-o ca să poată scăpa, nu regret că nu l-am prins, era cu mult mai dezvoltat fizic decât mine, nici nu vreau să mă gandesc ce era dacă-mi ardea una, plus că a intrat pe la balcon în camera unde dormeam și nu l-am auzit, de asta și îmi e cel mai tare ciudă și rușine, că putea să ne gâtuie prin somn și să ne ia și copilul... Noroc de soție că l-a auzit cum cotrobăia prin lucruri. Ea e deprinsă să reacționeze noaptea la cele mai mici zgomote, cand copilul se dezvelește sau vrea apă.
Deci, în cazul meu arma nu m-ar fi ajutat cu nimic.

A scris skorpion la 15/02/2018 - 11:12:16

After dark, ia-ti un pistol cu gloante oarbe, din plastic....:-)

Serios vorbesc.....Am vazut recent cum functioneaza....Faceam cumparaturi de Craciun, cind ies din Mall, reusisem sa fac citiva pasi de la usa magazinului si cind s a inceput un cardabalet....Un grup de refugiati, ca ei umbla in haita, se bateau, oamenii fugeau care si incotro din spaima.....masini de politie veneau necontenit, politistii alergau, care erau trintiti la pamint, care fugeau....Era ubn haos total....Si asta se intimpla in centru tirgului de Craciun....Deoarece era lume multa, politia impusca cu gloante din plastic, aveau un sunet ciudat.....pina a mobilizat citiva cadri..... Evident, fiecare se salva cum puteau.....Se auzeau impuscaturi de tot felul....Vreau sa iti spun ca refugiatii tot sunt inarmati, si ce e mai rau e ca mereu umbla in grup de minim 6-10.... Nu stiu daca reusesti sa te aperi daca nimeresti in centrul unui conflict, cu arma, Doamne fereste.....Fuga te salveaza mai bine decit arma....))) Eu gravida in 7 luni, iti dai seama ce cros bun faceam printre cladiri, ca sa ies intr un loc mai sigur....)))

Ca sa te simti tu mai sigura, poarta balonase de gaz, pistol cu gloante oarbe, etc.....

Dar refugiatii umbla in locuri aglomerate, in zone cum spui tu, nu prea ii vezi.... In spatele casei mele incepe Schwarzwald, dar eu ma simt cel mai sigur in ea.....ador plimbarile lungi, nu am nicio frica.....Acuma tu m-ai pus pe ginduri, nu stiu daca voi mai hoinari cu aceeasi incredere....-)

Daca intrebi de Moldova, acolo nici detinatorii de arme nu le folosesc cum si cind trebuie, nici justitia nu isi face treaba conform legii....E un fel de "ponturi moldovenesti", apoi scurgere de bani, cine da mai mult, acela se afla in legitima aparare....

In Europa chiar daca exista un pericol real, si justitia ìsi face treaba bine, totusi refugiatii sunt foarte protejati de lege, uneori au mai mari facilitati decit restul, sunt mai compatimiti, jeliti, tolerati....Sa folosesti o arma impotriva lor, e grav in mentalitatea autoritatilor europene, chiar daca invers li se iarta multe....Deci, arma nu e o solutie sigura...

A scris Adyn la 16/02/2018 - 13:48:23

Ma intreb, pe unde naiba umblati voi si cu cine contactati ca dati de numai din astea.

Draga autoare, s-ar putea sa ai niste probleme de sanatate. Omul daca n-o cauta cu lumanarea, nu are cum sa deie peste astfel de persoane.

A-ti lua toiat inseamna a intra in turma de oi cu buna cunostinta.

Eu zic sa stai cumincioara acasa si sa lasi pustile deoparte. Intr-un cuvant ocupata de lucruri cu adevarat utile ca invatatura, sporturi, calatoriile daca ai bani.

Hai noroc si ai grija pe unde umbli! ;)

A scris after dark la 20/02/2018 - 21:06:28

:)) Adyn, deci tu te îndoiești de înțelepciunea majorității celor care au o armă, cît și de inteligența celor care nu o au dar discută despre asta? Mai pe scurt, ai vorbit ca un om bătrîn! :)


A scris Adyn la 23/02/2018 - 17:29:19

After dark, dar tu crezi că cei care umblă cu arme tare inteligenți mai sunt? Hai să luăm un exemplu: polițiștii. Analizează și tu! Vezi ca le dă inteligență pe dinafară.
Personal nu am avut situații la limită, tot ce mi s-a întâmplat sau prin ce am trecut, mi-a permis să mă descurc fără careva arme. Și nu mi-a trecut niciodată prin minte să port vreo una cu mine.

A scris after dark la 25/02/2018 - 16:57:17

Faptul că majoritatea polițiștilor (de pe la noi), "statistic" vorbind nu sunt mari iluminați nu se datorează faptului ca au o armă și devin automat niște proști. Prostia în părțile noastre e o chestie patologică și la nivel social sunt afectațe și alte categorii: medici, profesori, parlamentari, jurnaliști etc etc
Nu, nu cred că sunt inteligenți, dar asta este de fapt și miezul problemei, de ce toți idioții obțin ușor acest permis? Răspunsul este evident...
Eu mă bucur pentru tine că reușești să ai un mod de viață senin. Așa ar trebuie să fie cu oricine, dar repet totul se poate schimba în funcție de societatea, cartierul, orașul, țara, unde ești.

A scris freedom la 15/03/2018 - 14:12:51

daca se mai intimpla sa mai citesc noutatile din asta tara... blin cred ca trebuie de cumparat pistol si nu numai.

A scris after dark la 27/04/2018 - 18:27:56

Freedom, în anumite cazuri ajută doar bomba nucleară... :)))))

Pentru a lăsa comentarii este nevoie să te autentifici. Nu ai cont? Deschide unul!