Autorii care vor publica "intrebari" cu temele de acasa de la liceu/universitate, etc. se vor trezi cu conturile blocate definitiv.

Ministerul de Invatamint

A scris iri$ha, femeie, 18-21 ani (06/07/2012 - 14:34)

Deci, sunt absolventa la liceul Mihai Viteazul din capitala , si cred ca sunteti toti la curent cu ceea ce s-a intimplat anul acesta la bacal;aureat. Eu am dat examenel in liceul nostru insa cu camere de filmat, nu suntem singurii. Liceul Gh. Asachi si inca un liceu au dat la fel ca si noi examene in liceul in care au invatat. La al 3-lea examen, istorie, am fost surprinsi cu CCCEC (echipa de la anticoruptie) si perchezitionati cu detectoare de metale la iesirea din sala de bacalaureat. Elevii surprinsi cu telefoane mobile asupra lor, li s-au luat telefoanele si duse la centru de CCCEC . au dat telefoanele inapoi peste 10 zile, in momentul in care am fost sa le luam pe fiecare n-ea interogat 2 ore si ne-au verificat telefoanele daca avem sau nu vreo dovada ca am copiat. Cu toate ca nu s-a descoperit absolut nimic, examenele ne-au fost anulate. Intrebarea e , ce parere aveti despre asta si daca chiar merita ca copii sa fie stresati in asa fel??? De ce ne-au fost anulate examenele daca nu s-a descoperit nici o dovada ca am fi copiat??? Eu si cu clasa mea cu colegii si din alte scoli umblam deja pe la minister deja de 2 saptamini in fiecare zi am trimis si scrisori domnului Shleahtitchi si nu am observat nici o schimbare. Ce pot face daca am un examen anulat, insa nu este nici o dovada ca am copiat. La cine ne putem adresa sa ne faca dreptate???? Pentru ca nu este corect sa pierdem un an din viata din cauza ministrului care isi bate joc de noi. Unor copii examenul le-a fost anulat doar pt ca s-a descoperit un exercitiu identic cu altuia si i s-a anulat toata lucrarea... Ce putem face??? Vrem sa rugam sa ne treaca macar cu o nota de 5 pentru ca nu putem risca sa pierdem un an din viata ...

Adaugă vot

 Sunt de acord cu aceasta procedura.
 Nu sunt de acord cu aceasta procedur
 Nu sunt dar nu se poate face nimic
 Luptati pina primiti nota de trecere
 Nu aveti ce face

Rezultatele sondajului (31 voturi)

Rezultatele sondajului

Comentarii (81)

A scris Messenean la 06/07/2012 - 17:00:05

Nu sunt de acord cu aceasta metoda extrema, dar... :)
... un lucru este cert, daca nu ai planificat sa copii si nu ai "spargalci" iti este in cot de camerele de luat vederi si de politisti.

Contestati, e dreptul vostru, protestati si demonstrati ca vi s-au incalcat drepturile, aparativa drepturile.

A scris Always_Dreaming, la 06/07/2012 - 17:54:26

E voie cu tel. mob. în sala de exam.? Io ştiu că nu. Dacă nu, ce căutaţi cu mobilele în sală?

Pe de-o parte ghi fac pt că ce se face în ultimii ani la BAC e jale, e catastrofă, e dezastru.
Dacă aţi învăţat, cei cărora v-a fo anulat, puteţi da exam. din nou şi să demonstraţi că nu aţi copiat cu jandarmul lângă voi. După ce le demonstraţi asta, le cereţi daune, îi daţi în judecată.

Camerele ce arată? Luptaţi dacă ştiţi că aveţi dreptate, deşi io aş fi făcut la fel pt că NU e voie cu telef. în sala de exam. Faptul că le aveaţi asupra voastră, dă de bănuit plus aţi încălcat o regulă.

A scris iri$ha la 06/07/2012 - 18:38:38

de ce au venit dar dupa examen si nu la inceput? nu ne-au prins copiind doar ca le aveam asupra noastra! nu fac deloc bine pentru ca streseaza copii chiar si acei care stiu pe 10 din cauza stresului au emotii cu toata presiunea asta si am colegi care au invatat pe 10 si la examen au 4 si 5 . de cind ma stiu si de cind e lumea toti copie de ce anume acum au inceput sa faca asa? si de ce lui Filat Ghimpu si Chirtoaca le este in kur de noi? Cind sunt alegeri "votati-ne o sa va ajutam!" si iata unde e acum ajutorul lor?

A scris Messenean la 06/07/2012 - 18:47:43

@ Irina, nu o lua asa aproape de suflet, nu e devina nici un politician pentru ca sa permis pina astazi sa se copie. E un flagel pe care gereratii la rind lau practicat si pe timpul RSSM se copia. Dar o data si o data trebuie sa se puna punct acestui obicei prost. Da, metoda e verticala si a creat tensiune in rindul adolescentilor si tinerilor. La urma urmei care copii? la bac toti is deja adolescenti si tineri, e virsta cind adolescentul devine tinar.

Nu trebuie dramatizat aceasta situatie caci se vor ascunde sub aceeasi umbrela si cei ce au copiat si cei ce nu aucopiat. Acum sa raspunda fiecare pentru el, iar daca cineva demonstreaza ca aceasta practica de supraveghere este una daunatoare elevului sirguincios si exemplar si a influentat rezultatele de la examen atunci sa fie dat in judecata ministerul de educatie.

Linistestete Irina, o sa treaca si asta, vor ramine regrete doar pentru cei ce au copiat si au fost prinsi.

A scris A_nishoara la 06/07/2012 - 19:01:36

sincer nu pot sa inteleg ce fel de ajutor vrei.
e interzis sa ai aspura ta orice aparat. Incepind cu telefone, ipod, ipad etc.
pentru prima data in istoria bacului cred ca s-a tinut cont de astfel de regula. SI chiar nu conteaza cind va controleaza, fiindca ramine la constiinta elevului sa lase telefonul la intrare in sala, daca nu l-a lasat inseamna ca are ceva de ascuns, si chiar daca nu e asa, imi pare rau, dar asa arata.
nu e numai in Moldova asa. Am avut si eu examene si scrie la intrare in sala" fara aparate electronice" si toti am lasat telefoanele, numai unul nu si i-a fost aminata lucrarea.

Poate elevii au dreptate, poate au fost prea stresati, lucru cu care nu sunt deacord, dar e o regula fixa: fara nimic in sala de examen, care trebuie respectata.

A scris Always_Dreaming, la 06/07/2012 - 19:47:08

Irina, nu te justifica. CCCEC poate veni când are el chef, măcar şi la mijlocul exam. Anume aşa se face dacă vrei să prinzi pe cineva cu ceva. Poate trebuiau să vină în sala de exam. când deja eraţi ieşiţi şi sărbătoreaţi faptul că aţi copiat prin vreun bar?

"am colegi care au invatat pe 10 si la examen au 4 si 5." Whaaaaaaaaaaaaaaaat?! Mă pufneşte râsul. Un elev, student care e de 10, a învăţat de 10, ap' poa' să stea şi mama mă-sii lângă el, cu camere, cu ce vrei tu, că el va scrie fără niciun stress ce a învăţat de 10 sau de 9, nicidecum de 4,5. De 4 sau de un 5 tras de coadă va scrie cel care nu a învăţat, nu cel care a învăţat. Pe un elev sârguincios care învaţă sistematic, care a luat în serios BAC-ul şi care nu a sperat că-i va pica de copiat, nu-l vor bulversa camerele de supravegheat.

"de cind ma stiu si de cind e lumea toti copie de ce anume acum au inceput sa faca asa?" Fată, da' tu eşti chiar culmea! Păi asta e prbl voastră. N-aţi învăţat şi aţi sperat că veţi copia pe rupte. Numai că ţeapă! Şi vă revoltaţi că de ce anume acum, când dai tu BAC-ul şi nu la anul când vei fi scăpat de el. Ruşine!

Hmm.... bn v-au făcut. Să daţi examenele din nou, mleaha muha, fără telefoane şi alte copiuţe, cu jandarmii lângă voi, plus camere, ca la carte şi să demonstraţi că meritaţi să le treceţi şi să luaţi BAC-ul. Nu să ţopăiţi în cursul anului pe la night club-uri, discoteci etc. şi să aveţi nas, să aveţi tupeul şi nesimţirea să întrebaţi "de cind ma stiu si de cind e lumea toti copie de ce anume acum au inceput sa faca asa?" L-o-d-a-r-i! Pune-ţi mâna pe carte, mama voastră!

Io în locul tău, băgam capul în pământ de ruşine şi nu mai trâmbiţam că am copiat.
Cum îi poţi băga pe toţi în aceeaşi oală? A, uitai. Fiecare judecă după sine.

Clasa mea a fo prima generaţie de elevi basarabeni într-un oraş din RO. După câţiva ani (2 sau 3), au mai adus altă generaţie, dar doar 6 elevi. În următorul an 4 elevi şi i-au repartizat în clase cu români pt a se integra. O clasă întreagă am fo doar noi. Prima şi ultima. Când am ajuns la BAC într-a doişpea, nici nu ne gândeam să copiem, aveam mândrie. Doream să demonstrăm că nu ne pot băga pe toţi în aceeaşi oală (se vbea mult despre studenţii/elevii din Iaşi care nu erau tocmai uşi de biserică). Am intrat în sală doar cu pixul, apa minerală/naturală şi/sau o ciocolată. Atât. Am luat BAC-ul toţi. Cincii, şasii, şapţii, opţii, zecii erau ai noştri. N-am dat vina pe nimeni pt acel cinci, ci pe noi - înseamnă că de 5 am scris/am ştiut şi nu ne-am întrebat dc stem supravegheaţi şi nu stem lăsaţi să copiem.

Ioi! Cât tupeu au unii! Ăştia, oameni buni, vor deveni doctori (chirurgi, ginecologi, dentişti etc.), profesori, ingineri, mecanici, educatori, terapeuţi. A, da... ei vor deodată să fie puşi în funcţii de directori de firme şi bănci....

A scris after dark la 06/07/2012 - 19:56:46

Ha ha ha !!! Irina,ce vorbeşti ?
Sunt total de acord că au făcut aştia rafale printre voi. Cine a învăţat şi are cunoştinţe nu poate fi luat de călduri şi emoţii. Adevărul este că voi sînteţi generaţii de ratardaţi,copiii de bani gata.
Dacă eşti sigură de capacităţile pe care le ai,dă la contestare liniştită,să demonstrezi tuturor că eşti apt.
Stresaţi ? Care e motivul?

A scris iri$ha la 06/07/2012 - 20:05:46

Doamne fereste daca am mai copiat si eu ap kiar nush........... eu am specificat clar ca nu am copiat si telefonul cu care m-au prins era al colegei mele care mi l-a dat sal trec eu pt ca ea nu avea unde sal puna si a crezut k eu voi trece eu telefon nu am avut! si mau detectat pe mine ............ chiar nu stiti ce vorbiti... nici nu m-am gindit sa copii poate ca am mai intrebat de colegi la un exercitiu ceva dar de copiat nu am copiat vorbesc de telefon... shi de asta am avut in vedere , am specificat clar ins crisoarea pt minister cazul meu insa nici n rezultat.....

A scris Kleopatra la 06/07/2012 - 20:40:24

Părerea mea e simplă...Dacă a fost formulat un regulamen şi vi s-a adus la cunoştinţă cum stă treaba ,iar voi l-aţi încălcat, suportaţi consecinţele că nimeni nu va pus să-l încălcaţi.
Aşa e în viaţă. Greşeti- plăteşti!

Dacă tu eşti sigură că nu ai copiat,mergi până în pânzelle albe,dovezi n-or să găsească.

A scris Daze la 06/07/2012 - 20:50:49

Chiar era culmea cum se copiaza in Moldova - demult trebuia sa se faca ceva. Cred ca autoritatile au reactionat in proportie cu nerusinarea "copistilor".

iri$a, eu asa si nu am inteles motivul tau sa pastrezi telefonul prietenei - poate tu nu ai intentionat sa copiezi, dar telefonul ala e dovada contrariului, ti-ai asumat un risc enorm atunci cand ai fot de acord sa-l iei asupra tal. Nici eu n-am copiat la bac, dar aveam emotii o gramada, nu mi-as fi luat in carca un asemena stres nici sa ma tai, ce-i drept nici nu am avut prietene egoiste. Sper sa-ti faci dreptate.

A scris Always_Dreaming, la 06/07/2012 - 20:58:34

Şap' şi ti strofoşi aşe dak n-ai copiat? Şi pui întrebări idioate de genul "de cind ma stiu si de cind e lumea toti copie de ce anume acum au inceput sa faca asa?"

Dacă eşti cinstită, tre' să te doară la bască. Dai exam. din nou şi le iei cum le-ai luat pân' acu pe cele 3. Altă dată să-ţi fie învăţătură de minte şi dacă scrie negru pe alb ca NU E VOIE, ap' să ştiţi că NU E VOIE. Dacă hotărâţi să riscaţi, ap' să aveţi ciocu' mic când steţi prinşi.

A scris Medea la 06/07/2012 - 21:18:14

Finalmenteee.Total de acord.
Din pacate eu nu am avut onoarea sa sustin BAC-ul la Moldova.

A scris iri$ha la 06/07/2012 - 21:27:00

AD ce ma rog sari asa cu gura pe mine?parq esti tu cea mai desteapta si eu sunt cea mai proasta!!!! am cerut si eu un sfat ce pot face daca mi s-a anulat bacu dar nu am copiat si deodata sari parq am ucis un om!
o sa iti vad eu copilul tau cum va da bacu sa vedem atunci ce parere vei avea! sunt sigura ca vei vrea ca copilul tau sa sustina bacu cit mai bn si ai fi impotriva la toate astea.

A scris after dark la 06/07/2012 - 21:39:00

Irina,aici nu încercăm să fim o familie mare şi unită,doar pentru simplu fapt că din cînd în cind ne intersectăm opiniile. Tu trebuia să fii cel puţin pregătită că vei primi rsp pe măsură. Ce este greu de înţeles ? E sătulă lumea de prostie,de corupţie,de nedreptate,de o societate bolnavă cum este a noastră.
Felicitări şi spor la muncă celor de la Anticorupţie! Mai treceţi şi prin alte organizaţii,că aveţi de muncă.
P.S. Totuşi revolta ta poate fi înţeleasă,dacă într-adevăr este cum spui tu,e mai grav cînd unul e varză şi tot cu gura mare umblă.

A scris Always_Dreaming, la 06/07/2012 - 21:41:01

Irina, te simţi?

Atâta vâlvă faci pt că n-ai copiat? Stranno.
Ţi-am răspuns ce să faci dacă n-ai copiat. Să-l mai dai o dată şi să le demonstrezi contrariul. Telefonul găsit la tn vbeşte de la sine, te incriminează chiar dacă n-ai copiat. Steţi turşi, bre? Care cuvânt din "nu e voie" nu-l înţelegeţi de încălcaţi regula?

Un om care a învăţat într-adevăr, nu se teme să mai dea o dată examenul, nu-i aşa? Vălvă face ăla care n-a învăţat. Prinzi ideea?

P.S.
Apropo, nu-s io unica care susţine ce a făcut CCCEC. Am fo unica care te-a pus la punct mai dur şi a dezbătut punctele aberante de genul "De ce tocmai anul ăsta?" şi "Cei de nota 10 au dat BAC-ul pe 4, 5" Pfff........ Aberaţiune mai mare nu mi-a fo dat să citesc.

A scris Kleopatra la 06/07/2012 - 21:45:41

Nu e corect nici să vină unul la BAC nepregătit să copie şi să ia notă mai mare decât cel care a învăţat aşa-i?

A scris skorpion la 06/07/2012 - 21:47:40

Anul acesta am fost prezenta la BAC si sunt la curent cu toata situatia data.......Asa ca pot sa afirm clar ca Centrul de Coruptie a depasit orice limita existenta, a calcat in picioare drepturile omului, si-a batut joc de societate (de copii in primul rind si de parintii acestora in al doilea rind)......si a demonstrat inca o data ca sunt neprofesionisti, incompententi si badarani fara macar cei 7 ani de acasa, nu mai zic de studii de liceu......

E jale oameni buni ce se face in tara asta.....si cu parere de rau nu suntem uniti nici macar aici pentru a ne apara drepturile........

Pe linga show-ul cela pentru care pur si simplu nu am cuvinte (daca puteam sa rezolv prin bataie, ii tundeam un pumn in bot unuia dintre badarani, ca sa uite ce mama l-a facut pe fata pamintului, dar din pacate nu sunt atit de dotata fizic........altfel intrebarea nu o hotarasti cu niste debili). Pe un debil ca sa-l faci sa inteleaga, trebuie sa te faci mai debil decit el......altfel nu are cum sa ajunga la el.......

Pina la urma, datorita unor parinti de treaba, ne-am lamurit cu ei.........dar, a doua intrebare a ramas deschisa.....Am contestat lucrarile......Eram sigura in copil si stiam ca nu a fost apreciat nici pe departe corect.....Am ramas pur si simplu portret cind am ridicat lucrarea, si din 24 puncte i s-a oferit doar 14 puncte, fara a fi insemnat ceva cu rosu sau gasita vreo greseala.......Cind la fiecare item i se oferea minimum de puncte nejustificat.......Uite, iti venea sa urli in gura mare si sa-i tragi in cap cu lucrarea ceea celei care a apreciat.....Aveai impresia ca lucrarile nici nu au fost verificate......Si la sigur nu au fost, caci atunci cind se verifica lucrarea, se mai fac insemnari, notite, se vede ca cineva a citit macar........Aici totul era curat, doar nota aia de 5, 6 care te punea la pamint........


BAC-ul a fost de rahat anul acesta.......si pacate fac cei care zic ca copiii au copiat.....Copilul meu nu a putut nici sa se miste, nu puteau discuta macar intre ei, caci statea badaranii si-i terorizau......Cum dracului sa intri tu ca un drac impelitat, sa urli cu vocea aia de bou la o fata de nota 10, sa iasa in fata clasei, sa ridice miinile in sus, sa o verifice pina la piele......cai s-a nazarit magarului nu stiu ce..........iar dupa asta sa nu recunosti, sa iesi in public si sa negi ca tu nu ai depasit atributiile de serviciu, in fata a 35 de martori? Este oare acest lucru normal?????

Va zic, doar un parinte care a trecut prin BAC-ul din acest an, poate sti ce a fost cu adevarat.......cei care doar au vazut la stiri, habar nu au ce a fost.......

Repet, pacat ca nu suntem uniti nici de aceasta data ca sa ne aparam drepturile........Ne ducem de ripa, si inca ne mai aratam cu degetul.......

A scris after dark la 06/07/2012 - 21:53:04

Mda,e jale mare!!! Nu funcţionează nici o instituţie,de aici se trage totul,incompetenţă generală. Tară de căcat. Am să repet mereu.

A scris Kleopatra la 06/07/2012 - 21:56:26

skorpion, tu ai copii? :)

Eu st de acord cu anularea lucrărilor la cei care au fost prinşi copiind(înainte sau după ce s-au verificat lucrările),dar nu cu percheziţia asta nazistă în faţa clasei. În aşa caz să instaleze aparatură ca la trecerea vamei în aeroport (nici nu ştiu cum se numeşte).

A scris iri$ha la 06/07/2012 - 21:56:40

skorpion sunt total de acord cu tine, la stiri nu se spun nici macar 10 % din ceea ce a fost si reporterii astia mai inventeaza cai verzi pe pereti sa aiba ce spune al tv... chiar au incalcat total drepturile , e in genere am inteles ca in sala de bacalaureat nu au voie persoane straine in afara de observatori si directoarea... numai parintii ce au fost prezenti la bac si au vazut totul pot sti si intelege cum se simt copii... la mate si romina am luat 6 cu toate ca puteam si mai bn insa acolo se ia in consideratie orice greseala chiar si un semn de punctuatie pus incorect, la engleza am luat 9 si stiu k il merit , ma pricep bine la engleza, insa la istorie mi sa anulat examenul pt k am avut telefon care ici nu era al meu iar acum prietena mea sta la mare in italia se odihneste... am fost si mi-am vazut lukrarea am 37 puncte ceea ce inseamna nota 5 - pt k nu mi-a plakut niciodata istoria.... si vreau sa mi se puna nota mea nota 5 decit sa mi se anuleze bacu pe nedrept...

A scris celena la 06/07/2012 - 21:59:33

de ce nimeni nu cauta coruptia cind copiii merg la scoala pentru prima data si parintii lor dau bani pentru diferite activitati, dar citeodata dau si nici nu stiu pentru ce. le este pusa o taxa lunara si daca nu dau copilul lor pur si simplu o sa fie ignorat.

A scris skorpion la 06/07/2012 - 22:40:58

Kleo, nu am copii........Nepotica mea a sustinut BAC-ul anul acesta si am asistat-o, cel putin am incercat s-o apar intr-o situatie timpita....

S-a intimplat cam in felul urmator: Cu vreo jumate de ora inainte ca examenul sa se termine, vreo 15 "umflati" cu dimensiunile doi pe doi au invadat institutia de invatamint. Parintii din curtea liceului au inghetat. Nu stiau cine sunt, puteau doar sa presupuna.....Atunci m-am gindit ca vor intra, vor verifica copiii dupa terminarea examenului si totul se va petrece in conditii civilizate......Nu era nici pe departe sa se intimple astfel......Se impartise intre ei si au invadat clasele concomitent, alergind pe coridoare, urlind, amenintind, faceau perchezitie corporala, etc......Se auzeau urlete, unii incepuse sa arunce tel peste geam, altii doreau sa sara.....Era catastrofal..........Parintii au reactionat prompt, doreau sa intre, nu li s-a permis, usile erau blocate.......La scurt timp copiii au inceput sa iasa lesinati, ii stropeu cu apa la propriu.......Intrasem in isterie, nu-mi gaseam copilul meu.......Incepusem sa strig, ma trageam de piept la usa institutiei......era groaznic.......Intr-un final imi zaresc fetita venind......Plingea de-si dadea sufletul, tremura toata, era in soc-soc.....Nu puteam intelege 2 cuvinte de la ea. Am tras-o intr-o parte, am cuprins-o, nu va pot explica ce simtem atunci.......Imi venea sa explodez, sa ma bat in rind cu toti terfarii ceea........Fetita nu avea tel mobil asupra ei, nu a fost prinsa copiind, nu i s-au gasit lucrarile plagiate......De ce atunci a trebuit sa sufere? De ce nu a putut sa-si termine eseul de scris pina la capat? Ce drept au avut s-o terorizeze? Cum se poate asa ceva?


Tot show-ul acesta a durat pina la ora 6 seara.......Parintii cereau sa discute cu "nazdravanii".......Nu ieseau la contact......Blocasem institutia.....Tocmai spre seara au iesit in fata parintilor, si au dat explicatii.......

Am ajuns la concluzia ca isi pot bate joc de fiecare din noi printr-un simplu ordin.....si nu avem puterea de a ne apara, nu avem drepturi depline in fata lor, nu avem valoare ca oameni, doar banii au valoare pentru ei.........Si asta cind le cunosti adevarata fata, cind ii stii cit de corupti sunt cind le dai bani, cind stii cine sunt si ce reprezinta acesti "bravi" ai societatii.........Rusine !!!!


P.S Vreau s-o contrazic pe AD. Este adevarat ca elevii de nota 10, au 5 la examene......Si nu e un singur caz......In genere, notele sunt numai de 5 si 6.......Aceste note domina in masura de 88%, cred eu.......Cind privesti listele, iti pui miinile in cap......Toti au fost plasati pe aceeasi linie.......Si in toate listele celea se zareste cite un 10, si ghici al cui e? Al unui elev pe care profesorii nu vroiau sa-l admita la BAC, caci a ajuns in clasa a 12-a si nu poate sa-si scrie numele si prenumele corect. Elevul respectiv nu a scris nimic in lucrare in timpul examenului.......Cum a ajuns el sa aiba nota 10 pe linie la toate examenele? Intrebare intrebatoare.....si toti se mira......

A scris ceresta la 06/07/2012 - 22:49:17

Citesc.... si... le doresc numai una: sa li se piara neamul odata cu ei, ca sa nu fie raspindita prostimea cu asa viteza.....

A scris erter la 06/07/2012 - 23:29:21

de-ar fi fost scopul primar al CCCEC să lupte cu corupția - aș fi salutat și apreciat operațiunea, dar după cum n-a fost așa, pot să zic doar că au tulburat ***atul.

PS Iri$a, ești tu tare suspectă... :)

A scris Always_Dreaming, la 07/07/2012 - 17:17:11

Skorpion, elevii de 10 care au luat 4, 5, 6 au fo discriminaţi pt că n-au dat banul, ori, vba ta, pt că nimeni nu s-a uitat peste lucrările lor, dar au pus note din pod pe linie. Nu pt că s-au emoţionat tare din cauza camerelor. Să fim serioşi. Asta e o nedreptate. Dacă e să iei la puricat lucrările elevilor de 10, să fie controlate punct cu punct, ap' st sigură că cel puţin 9 vor obţine. Un 9 cinstit, justificat şi nu 4,5 ,6. Asta era ideea mea.

Hai că nepoata ta, zici că nu a avut telef. la ea. Ok. Ce vreau să spun e că mascaţii când intră în discoteci, îi iau pe toţi la rând. N-au de unde să ştie că ăla are sau nu are droguri la el. Dacă n-are, sănătate, frate. Dacă are, e tras la răspundere. Aşa şi la BAC. Ăia nu aveau de unde să ştie ca nepoata ta nu avea telu la ea sau alte copiuţe. Tre' verificat tot la rând pt a-i depista pe cei cu prbl.

Nu-i justific pt acţiunile lor barbare. De vină stem şi noi că nu ne ştim drepturile. Tre' mandat pt a mă percheziţiona. Să mi-l prezinte. Nu-l au? Nu au ce pune mâna pe mn şi-mi cere să mă dezbrac. Erau camere acolo? Am înţeles că da. Păi prin intermediul lor să fie dovedit comportamentul ălora de gorile. Dacă ele arată aşa cum ai spus tu, nu e greu să dovedeşti că au făcut abuz.
Plus, cereţi să fie lucrările reevaluate. Faceţi contestaţie. Mergeţi pân' în pânzele albe că te ştiu o luptătoare.

Totuşi .... nu-i înţeleg pe cei care au avut telef. la ei măcar crăpi. E foarte suspect. Înseamnă că au sperat să copieze. Ălora, aşa le tre'. Să dea examenele din nou prin forţe proprii, nu cu ajutorul smart phone-urilor. Acu' ele ţin loc de creier văd că.

Ce-mi doresc este să se facă percheziţii legale, ca la carte, fără abuzuri, să fie camere în toate sălile de exam. în fiecare an. Poate om avea kokii mai sârguincioşi ş-or pune mâna pe carte.

P.S.
Io primul meu tel. l-am avut la sf. primului an de facultă şi n-am murit fără el la exam. de la BAC. Unii văd că nici la WC nu se duc fără smart.

A scris .blushka. la 07/07/2012 - 18:38:03

=]
Absolvent'o, incepi propozitia cu 'deci'?

si la BAC ai copiat cu greseli?
:))

A scris skorpion la 07/07/2012 - 20:25:19

Intotdeauna am fost pentru dreptate.....si nu inteleg un lucru: daca institutiile noastre abilitate doresc atit de mult sa faca ordine in tara, si-i doare sufletul ca coruptia exista si incearca sa lupte impotriva ei, atunci de ce nu o cauta acolo unde ea este de fapt? De ce bat apa in piu, doar pentru a sustrage atentia oamenilor de la adevaratele probleme ale societatii? Oare coruptia exista in copii? Despre ce vorbim? Suntem atit de naivi sa ne bucuram de tentativele lor de a nimici coruptia in licee? Imi vine sa rid.......

In primul rind, ministrul invatamintului trebuie sa-si faca ordine sub nas....Nu violenta, agresivitatea sunt solutiile de combatere a coruptiei in invatamint, dar elaborarea unui sistem care sa functioneze....Sa pornim de la testele de BAC in sine.....Cum sunt ele facute? Inveti 12 ani la rind ceva, ca in teste sa gasesti intrebari de care nu ai auzit, niste timpenii mai mari decit ei. Exemplu: in testul de BAC la limba engleza le cereau liceenilor sa gaseasca sinonimul cuvintelor: approval si recently. Fara a consulta google, gasisti va rog cel putin 3 sinonime......Eu personal, la engleza la BAC am avut 9.5....am facut facultatea in limba engleza, acuma lucrez numai cu englezi si toata documentatia de serviciu imi este in limba engleza, pe orice document imi vine cuvintul "approval" zilnic de mii de ori, dar mi-a luat timp ca sa gasesc un sinonim pentru el. Cum dracului, sa inveti 12 ani sute de cuvinte in engleza, ca la BAC sa-ti dea aceste timpenii? In al doilea rind baremul de apreciere: diferenta intre 9 si 10 este de 2-3 puncte, diferenta intre 8 si 7- 20 de puncte. Cum bre, elevi de nota 8 nu avem? Si astfel o mie de lacunii in lucrari, in sistem si in toata teoria asta timpita, pe care o inveti fara sa fii sigur ca la examen iti va cadea ceva din ea.........Referitor la matematica: citi din noi cunosc matematica superioara, astfel incit sa sustina BAC-ul pe 10? A vazut cineva testul de BAC la matematica? Care sunt sansele pentru elev sa scrie matematica pe nota de care este in timpul anului? ZEROOOO sanse......Eu personal am studiat la profil real, nota medie pe toti anii de invatamint la matematica mi-a fost 9 (am participat si la olimpiade locale, aveam rezultate bune). Nu era lectie la care sa nu ies la tabla, nu era lectie de la care sa lipsesc, faceam matematica si adaugator. La BAC, insa, la matematica am copiat (si recunosc cu mina pe inima, ca 9 la testul de BAC nu-l luam macar in ruptul capului. Ca sa rezolv ultimii 3 itemi din test, imi lua mult mai mult timp decit ni s-a acordat, pur si simplu nu ma incadram in timp nicidecum), si eram una din cele mai puternice eleve din Colegiu). Ce sa zicem de cei care sunt mai slabi? Testul de BAC la matematica nu e pentru fiecare nivel, ori ai 5 sau negativ, ori ai nota ta din timpul anului doar copiind. Alte sanse nu sunt.

Doi la mina: daca ministrul de invatamint doreste sa elimine coruptia din sistemul de invatamint, de ce nu o face in timpul anului de studii? Oare se ia mita numai la examenele de BAC? Oare nu e posibil sa elimini coruptia pas cu pas?

Trei la mina: daca ministrul nu poate dormi noaptea, ca se string bani (si nu se impart cu el probabil), de ce nu face perchezitii si in liceele, colegiile de lux din capitala? De ce feciorasii de bogatasi nu sunt supusi perchezitiilor? Sunt ei oare mai necorupti decit cei simpli? De ce au gasit niste licee simple, in care profesorii sunt la fel de simpli, in care nu se ia mita, si au facut show-ul asta? De ce elevii cu 10 pe linie, pe care profesorii nu doreau sa-i admita la BAC de prosti ce sunt, au obtinut aceasta nota, si cine se face vinovat de asta? E greu oare de depistat, caci nu s-a facut la nivel de liceu, ci la nivel de minister. Ministrul unde se uita? Sau aici nu vede?

Nu e greu sa faci ordine.....dar ca sa faci ordine trebuie sa fii tu insuti cinstit. Nu avem un ministru cinstit, deaceea nu putem cere de la copii sa fie cinstiti. Copiii sunt pe muchie de cutit, ori copie, ori ramin repetenti, ori nu vor avea posibilitatea de a concura cu feciorasii de bogatasi cu 10 pe linie la admitere in institutiile superioare de invatamint. Si asta nu pentru ca sunt mai prosti, ci pentru ca nu li se dau sanse egale. Nu sustin plagierea la examene, dar nici nu sunt de acord cu modul de formare a testelor de BAC, cu organizarea examenelor si cu coruptia a celor mai corupti din tara, care insusi cauta coruptia altundeva decit sub propriul nas........Daca eliminam coruptia, s-o taiem de la cap.....sunt de acord "bravii" nostri?

A scris Kleopatra la 08/07/2012 - 22:02:41

skorpions, "Oare coruptia exista in copii?", aoleu! Ştii proverbul acela "Azi furi un ou,mîine un bou?",ap aşa şi aici. Azi copii la BAC ,mâine intri la facultate şi tot copii,apoi mitueşti (găseşti pe cine) ca să obţii un post mai bun,s-apoi eşti un preşedinte de ţară prost de dai în groapă,da te pricepi la mită,furăciune,etc. Cam asta se întâmplă când un copil copie.Devine un mincinos,fără conştiinţă morală,fără răspundere. Că s-a înfipt în ei asta e bine,că exagerează,asta nu e bine. Dar fac asta după modelul din România,aici e aceeaşi "fignea"(de anul trecut a început),cad la BAC pe capete. Sigur,n-am auzit de asemenea percheziţii de asta unii totuşi au îndrăznit să intre la examene cu telefoane şi li s-a dictat în cască. Prea toţi îs cu facultate în ziua de azi.
Am avut şi eu colege care au venit de pe la ţară cu diploma plină de 10 (era şi o glumă pe temea asta,cică la unul s-a descoperit că avea media 10,1 :))))), s-a îmbătat dirigu când a văst plicul cu bani probabil...dar cu toate că aveau 10 şi erau la pedagogie,nu ştiau că MA-MA astea-s 2 silabe,mai exact nu ştia noţiunea de silabă,mai departe cred că îţi este clar ce ştia.

Eu toată viaţa mea am fost un elev şi un student mediu,am avut tot felul de note,începând cu 2 şi terminând cu 10. Obiecte la care mă pricepeam,obiecte la care nu mă pricepeam. N-am făcut în viaţa mea meditaţii. Am copiat la lucrări(la şcoală) ca un copil prost,dar la examene n-am îndrăznit. Singurul examen la care am copiat (de pe foiţa adusă de profesoară) a fost matematica şi în facultate la fel,singurul examen care l-am trecut necorect (primul an că a fost mate superioară),dar nu am luat niciodată mai mult de 6 şi nici nu am avut pretenţii. Matematica nu e punctul meu forte o zic asta cu toată sinceritatea şi zic bodaprosti că am luat un 5,5 şi am trecut şi am scăpat.
În facultate am încercat să copii o dată,m-a prins şi am murit de ruşine. N-am mai făcut în viaţa mea aşa prostie şi nici nu aş mai face-o.
Consider că examenul e o verificare a cunoştinţelor tale în primul rând ,pentru tine, de ce să copii?(mai ales la facultate),chiar e culmea.

A scris skorpion la 09/07/2012 - 08:03:52

Kleo, evident ca atunci cind esti slaba si stii singura ca limita iti este 5 sau 6, te impaci cu nota asta, pentru ca e nota ta si nici nu tinzi la mai mult, ca nu ai unde........Ti s-a dat atit cit ai meritat....Cum aiputea sa copii ca sa cersesti mai mult? Acestea sunt cazuri aparte despre care am mentionat mai sus, ca elevii de nota 5 ajung sa aiba 10 prin copiere, iata aici trebuie sa intervina coruptia.........dar nu sa limiteze posibilitatile unui student/elev de 10 pina la 5, din motiv ca toti sunt dintr-o oala si nu-l pot depista pe cel corupt dintre toti cei necorupti.......

Ai vazut rezultatele la contestari? Eu bag mina in foc ca lucrarile nu au fost reverificate.......la ce bun? Oricum nimeni nu va merge pe cale de judecata, ca nu stim sa ne aparam drepturile, si nici nu pierdem timp pentru asta......

Si hai sa nu mai facem tinara generatie de rahat.......Bine ca ne-am facut noi cu facultati si gata, in urma noastra sa nu mai aiba nimeni, ca toti sunt prosti si corupti.......Cu ce suntem noi mai buni? Adica noi nu putem fura un bou, dar cei din urma pot? Din fiecare generatie se aleg si buni si rai, si asta nu inseamna ca in prezent nu avem tinri destepti.....sunt, si nu sunt putini.........Iar in anul acesta Ministrul nu a pus accentul pe capacitatile copiilor, sustinindu-i pe cei ce merita.....ci le-a dat cite un 5, ca sa se inhibe in ei si sa inteleaga din start ca viata matura e de rahat in RM, si nimeni nu este sustinut si aparat de organele noastre abilitate.....

A scris panika_md la 09/07/2012 - 08:14:54

”Kleo, evident ca atunci cind esti slaba si stii singura ca limita iti este 5 sau 6, te impaci cu nota asta” - păi iată elevii actuali din an în an tot mai puțini se împacă cu nota lor de 5-6 ăștea care formează majoritatea !
din an în an tot mai puțini elevi puternici în licee. Au primit 5 toți ? ok iată la facultate vor fi luați după media din atestat ... și va fi clar cine și pe ce poziții stă !
cu Corupția tot timpul permanent se luptă de jos în sus !!!!!

fiindcă mai vinovat este cel ce dă !!!!!!!

A scris skorpion la 09/07/2012 - 08:24:46

Pnika, tu cum ai sustinut examenele? Chiar sunt curioasa, cu toate ca nu trebuie sa-mi dai raspuns.....


Iata cine sunt "braviii" societatii........eu sunt eu si restul e nimeni......nici chiar daca e vizibil mai sus ca mine......

A scris panika_md la 09/07/2012 - 08:41:13

la obiectele reale am avut note înaltea la romînă slabă. da și ? - BAC nu am copiat
Examenele de sta media 8, și ceva (fără nici o copială) - univer .

Iată cine-s bravii societății ”cei ce aiuresc dar nu argumentează” ! și noi încă vorbim de inteligență în rîndurile oamenilor ? de apărarea drepturilor ? ....

A scris skorpion la 09/07/2012 - 08:45:18

Pai sunt uni care mint de crapa pietrile.....si nici nu rosesc macar.......

Nu ma face sa fac investigatii, ca as putea sa-ti aduc argumente grave.....sa stii ca atunci cind imi pun un scop, pot sa-l ating....din principiu...

Dar nu cred ca va fi in intresul tau.......Oare ce zic colegii tai de tine? Au aceeasi parere?

A scris panika_md la 09/07/2012 - 09:24:10

colegii Aceeași părere față de ce ? 1.
2. investigații ? nu va fi în interesul meu ? :-))) eu vapșe nu am nici un interes aici , cu atît mai mult legat de tine ...
3. Nu ma face sa fac investigatii, - da cine ești tu ? Marele om ? ca să nu zic mai vulgar .. sau tu crezi că ești singura cu scopuri sau cu principii ? Sau crezi că ești unica care poate face ceva ?

A scris skorpion la 09/07/2012 - 09:30:38

Sa stii ca am "ciuika" la minciuni......Si tare nu-mi place cind cineva se considera mai presus prin minciuna.....De asta ziceam de investigatii....

Si daca totul e ok, si nu ai copiat in viata ta, atunci de ce sari ca kiperiul in bors?

A scris panika_md la 09/07/2012 - 09:47:06

eu sar ca chiperiul ? pirn ce ? sau tu așa știi cuvinte frumoase și le folosești nevtemu ?
pe mine mă exasperează însăși, că pui la îndoială faptul că e posibil să susții examene fără a copia , ei ok fiecare cu treaba lui ...

eu îndeobște nu înțeleg ce vorbești tu , unde eu mam pus mai presus ? tu poți forma un răspuns legat ?


A scris Silencer la 09/07/2012 - 12:02:37

Hai lasati-o mai moale stresatilor. In ziua de azi copii nu invata nimic si la urma stresati. Parintii mi's profesori si stiu cum se invata, mai ales grupele ruse, nu fac discriminare, da in colegiu' ei erau cosmarul oricarui profesor.
Cum ziceau si parintii, asa le trebu, amenzi mai mari.

Stresati ? Da cine naiba vo' pus sa intrati cu telefonu in sala ? Nu vo zis deodata ca nu e voie ?
Nu zic ca cine stie ce, am fost si eu elev, da totusi, daca incalcam regulile, stiam ca urmeaza consecinte, da nu incepeam ca voi - ca stres ca nu stiu ce. Nimeni nu va pus sa incalcati regulile.

A scris Kleopatra la 09/07/2012 - 12:07:17

Eu doar am vrut să evidenţiez de unde se naşte corupţia şi că elevii au şi ei o vină în toată chestia asta . Deci ,corupţia există şi în şcoli,creată de elevi. Totul are o limită şi trebuie stopat. Nu poţi de 10,smereşte-te cu ce poţi.
Nu vorbesc de faptul că intenţionat li se taie aripile,ceea ce nu-i corect. Aici să lupte şi până la judecătoriedacă e cazul.

Nici eu n-am copiat la examene (cu excepţia aceea şa mate) şi media maea a fost tot 8 şi ceva. La examenele de la facultate 8 fix,da ştiu că-i optul meu.
Unii pentru că au mers cu 10 toată viaţa (uneori nu pe merit),consideră că 9 e prea puţin,dar nu-i chiar aşa. Dacă eşti de 10 trebuie să găseşti ieşire din orice situaţie. A şti de 10 nu e doar ceea ce ţi-a predat la şcoală,e ceva în plus. Cine mai studiază în plus în ziua de azi?

A scris skorpion la 09/07/2012 - 12:08:35

"pui la îndoială faptul că e posibil să susții examene fără a copia "........Deloc. Pun la indoiala faptul ca tu ai sustinut examenele fara a copia. Aici ma refer strict la tine....Si mai pun la indoiala ca ai note mari ( înaltea cum te-ai exprimat tu)....Nu stiu de ce, dar se vede pe om ce "huliganas" este.......si cum stie sa minta si sa condamne pe altcineva, fara a se uita la el sub nas.......Stii, Voronin al nostru la fel sustine ca are 4 diplome, si toate cu mentiune.....Sa-l credem oare? Nu putem, ca se vede ca nu-i nici pe departe adevarat......La fel e si in cazul tau.......Asa ca, nu te screme degeaba, oricum "esti transparent"......

Nu pot spune aceste cuvinte despre Kleo, de exemplu.......Fata asta se simte ca e foarte cinstita si directa......Minciuna nu sta niciodata pe limba ei.......A recunoscut ca a luat 5.5 si recunoaste ca matematica nu e punctul ei forte......si nici nu e nevoie sa fie, caci e destul de capabila in alte domenii, si-n viata nu e nevoie sa fii pe 10 pe linie......Bre, dar nu minte cu vehementa, ca are note "inaltea" si nici nu a copiat.....Asta e diferenta dintre oameni......Minciuna ii diferentiaza...... (Kleo, sorry ca te-am luat ca exemplu, pur si simplu tu prima mi-ai venit in cap cind e vorba de "neminciuna", si pentru asta te respect mult.)

Asa ca Panika, mai taie din ce zici, caci aparentele inseala......si stai fara grija ca copiii ce cresc sunt mai buni ca tine, si la matematica tot......Sper ca te-am facut inteles si ti s-a legat ce nu se lega.......

A scris ceresta la 09/07/2012 - 12:14:34

In liceul in care am invatat - pina la BAC profesorii ne speriau, ne puneau sa invatam. Am tradus atitea texte la franceza, cit in toti 11 ani de franceza nu am tradus, insa la BAC stiam totul de la si pina la. Matematica - hobby-ul meu. Adoram, nu am avut probleme.

Desi eram bine pregatita la BAC, in timpul examenelor profesorii singuri se apropiau si ne intrebau daca ne trebuie ceva, si daca am rezolvat totul. Si cel mai mult ce-mi era ciuda, e ca o matahala de bani gata, care abia de un 5 tarait invata - a dat tot BAC-ul pe 10. avea parinti bogati, why not...

Una, e ca am ales BAC-ul la informatica, iar aici stateam nu chiar bine, a trebuit si sa fac tot anul ore adaugatoare, pentru a ma pricepe in tat figneaua ceea.

Ma stiu pe mine: pot sa stiu un obiect pe nota 10, dar sa vine o coscogemite de bou peste mine - ma pierd, si imi trebuie timp ca sa-mi revin si sa trec examenul.

A scris skorpion la 09/07/2012 - 12:18:59

Ceresta, +1000

Respect mult pentru sinceritate.......

Azi, minciuna ma omoara, de dimineata !!!

A scris Silencer la 09/07/2012 - 12:19:26

Si eu tot stiu ca nota care o am e nota mea. Nu copiam, dar cei drept nu refuzam daca coleg imi spunea raspunsul la intrebare )
La BAC spre exemplu ne ajutam intre noi, am avut 8, cei care copiau totul de la noi fara idee aveau 10.

Da hai sa o spun pe shleau, mai ales am vazut acuma ce se face la colegiu unde am invatat eu: Umbla lumea cu sarbatoritu, bautura, curvaritu', la pauza se umple ograda cu fumatori, Jipalanurile elevilor stau la poarta... Si la urma la examen stres ?? Care STRES bre' ?? Asa trebu, cum a zis cineva, cei care nu copie si nu aveau telefon, la sigur nu au avut nici un stres.
Cum am zis si mai inainte, stiam sa ne asumam raspunderile. Ai avut telefon ? Nu conteaza a cui e, tu il aveai, tu ai incalcat regula - tu zbori, asta daca vrei sa-ti denunti prietena si zburati amandoua :D

A scris panika_md la 09/07/2012 - 13:06:11

Nu stiu de ce, dar se vede pe om ce "huliganas" este - Skorpion cum ai zis că ai ”ciuikă” pot să-ți zic că te înșeală :-) ce poți să zici tu de mine ? ”transparent” :-)) ce vrei să zici cu asta ? că ești mare psiholog ? te pricepi în oameni ? atunci de ce ești atît de nefericită în viață ? de te pricepi în oameni ? știi care-i răspunsul ? ”tu doar crezi că te pricepi în oameni” cu părere de rău , sau de bine alege singură :-)

Asa ca Panika, mai taie din ce zici, caci aparentele inseala - și dacă știi că înșeală aparențile ,de ce ești așa convinsă ? cam se bate cap în cap :-)))

”Nu pot spune aceste cuvinte despre Kleo” - da cine ești tu ca să spui ? ”încă odată” oare tu prin comentariile tale nu condamni ? și dacă eu condamn cu ce ești mai bună tu ?

A scris somebody_else la 09/07/2012 - 13:15:16

ai dreptate panika..totul se vede pe om. si eu cind ma uit la autoare..vad: COPIALA)))...

da...eu daca as putea..te as lasa anul ista..inca o data clasa 12 ))..si examene de intrare la univer daca vei mai dori sa studiezi dupa asta.

A scris Silencer la 09/07/2012 - 13:20:47

Eu nu ash fi contra ca cei care verifica sa fie mai buni la suflet si sa mai punca cate un 5 in loc de note negative, ei sunt prea stricti.

Da acei care o fost prinshi nu au ce face, sa urmeze consecintele, ca daca o sa-i lese asa, tineretu la noi nu o sa se trezeasca.

A scris panika_md la 09/07/2012 - 13:22:14

dacă nu voi face față la obiectele mele forte (pe care le consider forte pentru mine) , te asigur că nici nu voi alege ASE .
Dar din ce voi învăța nou la Matematică de ex. în clasa a XII-a nu cred că va fi ceva super complicat pentru mine. sau la geogrfie de. ex. șamd . (poate pentru cineva este secret da ca să-ți răspund la practic orice întrebare din geografie am nevoie doar de harta fizică în față , la matematică nu am nevoie de nimic poate numai de calculator :-)) posibil totul a fost cizelat cu anii cînd am înțeles că mi se dă ușor ...)

La limbă și literatură nu exclud , limbi străine nu exclud , istorie nu exclud. șamd

A scris somebody_else la 09/07/2012 - 13:24:18

ce fel de cinci de pomana?? pai daca el nu stie nica..cum sa il treci mai departe?????? pentru ce???
cu cartea in mina...nu a vrut 12 ani..amu ce fel de cinci trecator??????????? nica...figa s makom..da' nu cinci..

A scris Silencer la 09/07/2012 - 13:27:01

mai stii somebody_else, tre sa fim mai darnici ;) cei cu copiatu dati afara, iar in rezultat, cei care stiu de un 4 (pentru asta tot trebuie scris ceva) poate deja sa le puna si 5, ca nush cum acuma, da totusi, cand am dat eu, la bac materialul e destul de greu, nu e nimic simplu pentru cei mai slabi, care stiu ceva dar nu destul.

Oricum, cei care stiu sa copie au note mult mai mari, asa ca nu intra in categoria asta.

A scris somebody_else la 09/07/2012 - 13:32:12

pai daca nu stie destul..cit stie atit de pus...pentru ce cinci??????

unul sta si noapte si invata ..vine cu ochii rosii ..umflati la scoala..de nesomn.,.de lectura..e greu a fi carturar.....dar asta stie numai sa faca party ..shoppitsea....si sa si faca plinul la BMW..si sa ii obtina un cinci trecator?????????

mai oameni buni..pentru cinci se invata....nu asa din pod...ca din mila....prosti cu diplome..avem ..gata suntem suprasaturati...nu trebuiesc la nime..astia cu cinci trecator..is oameni nemotivati in viata...la spalat podele..daca cartea nu le place..
dar iaca..restul..is raritet.

A scris Silencer la 09/07/2012 - 13:51:32

somebody_else, cei de care ziceam si eu ca nu invata nimic, cu BMW si petreceri, ei daca nu copie nici pe 4 nu dau, nici de nota 2 nush daca o sa le ajunga punctaj.
Ma refer la cei care scriu ceva, din punctul de vedere ca la noi BACu e greu, cineva care spre exemplu a invatat la scoala matematica pe un 6 al lui, BACul pe 5 nu o sa il deie... Asta e 99%, nota pozitiva nu va avea...
Eu ma refeream sa puna 5 de fapt la cei cu 4, celor care nu au scris nimic nu trebuie. Sau sa includa in BAC pentru nota 5 cateva exercitii mai usoare, ca sa le faca si cei care sunt un pic mai slabi.

Ca se primeste aprecierea gresita, deoarece BACu e prea greu, si cei care invatau pe o nota, la bac au note cu mult mai mici.

A scris panika_md la 09/07/2012 - 13:56:57

nda ... tăblița înmulțirei și ecuațiile de gradul doi , de dorit fără radicali și doar cu o necunoscută să fie ....

A scris Daze la 09/07/2012 - 13:58:45

Eu una sunt de acord ca nici un cinci nu trebuie sa se dea pedegeaba.
Aduc un exemplu, sistemul de notare din UK, sistem care chiar e respectat de profesori, asa ca daca primesti un 7 (70%), pai esti in al noualea cer, pentru ca asta inseamna excelent.

80% sau peste = Truly Exceptional/Outstanding
70% - 79% = Excellent
60% - 69% = Comprehensively Good
50% - 59% = Generally Good
40% - 49% = Satisfactory
30% - 39% = Poor
29% sau mai putin = Weak

A scris ---> la 09/07/2012 - 14:01:03

faza e sa nu te minti pe tine...adica sa te pui in fata oglinzii si sa zici ..oglinda oglinjoara cine e cea mai desteapta din tara? deja smechera e altceva :)
oricum chiar daca un om este prost tot e ok..minciunos deja e nonok
genele estea bata-le vina unu poate altu nu poate..unu poate ce nu poate altu ..asta e

A scris somebody_else la 09/07/2012 - 14:02:15

panika )))))))))))).....iar la romana..daca s e poate de scos in genere descrierea personajului..ca e prea complex...e imposibil de scris ..prea greu.)))))))))
silencer:nu o sa ne intelegem.....((
la mine cu cinci ani in urma bac a fost mai greu..pe asta l am facut..destul de repejor..asta dupa ceva timp de cind nu mai rezolv..ca se cam uita din practici..dar oricum bac nu a fost asa greu..vb de mate acu..la restul..la fel..romana...compui..nica greu acolo..si iai un cinci deam..la franceza la fel..asta daca ai invata ceva..daca daca stai in fundul clasei si te rusinezi sa deschizi gura..ap ce vrei??!! la lucru manual..de ce sa il impui sa faca lucru intelectuala ..daca el nu vrea..

deci..nu mai sunt asa de grele examenle..oamenii sunt slabi..practic nimeni nu invata nici o figa .nica...toti sunt relaxati...nu merita zau..nici cinci..dac aau puncte de patru..astea tot is copiate..de undeva..
macar cinci..(((
cinciu' meu sa fie.gras si dolofan..meritat...obtinut din greu...dar nu macar..(((((((mie sa imi fi propus asa ceva..muream de rusine..cita injosire..macar..of..cuvintul asta : MACAR ..e pentru slabi..
cei puternici nu il folosesc.

A scris Silencer la 09/07/2012 - 14:46:51

eu tot cam cu 5 - 6 ani in urma am dat BACu'... Ei da ii mai inteleg si unii care nu se rup la invatatura, da nici nu o neglijeaza de tot, am avut asa prieteni, si mai apoi daca este o fata care are la matematica un 6, si sa nu ajunga la universitate din cauza asta ?
Dar pe de o parte ai dreptate, daca spui ca acuma examenele sunt mai usoare.

A scris skorpion la 09/07/2012 - 19:05:15

Pe tine de fericirea mea sa nu te manince in c...... Sa te holbezi la viata ta, si sa-ti cauti de treaba, neghiobule.....Ca nici aici nu te duce capul cum sa tii o discutie, exact ca o baba care in loc de o discutie normala, o baga si pe ma-sa......

Fericirea mea ma priveste pe mine......la fel ca si viata mea......iar daca te roade tare cit sunt eu de fericita, te sfatui sa te uiti sub nas si sa ai grija de ceea ce te asteapta miine........si apoi sa-ti bagi trei kapici!!

A scris A_nishoara la 09/07/2012 - 20:52:09

Daze, ai perfecta dreptate!
sper sa ma credeti, dar aici in UK nici macar nu exista conceptul de a copia la examene. Nici prin cap nu le trece elevilor ca ar putea trece pe sub mineca ceva copiute, de aceea si notarea e cinstita, respectiv si daca nu ai 100 % ei stiu ca totul e muncit de tine.
Recunosc, ca unicul examen la care am copiat in gimmaziu a fost cel de matematica, si acolo ultimele probleme si doar in Moldova. In ianurie cind la examenul de politica am luat 98% si 100% la istorie in Anglia am fost beata de fericire vreo 2 zile, fiindca totul a fost cinstit si corect, de aceea stiu ca si am sansa sa intru la o universitate din top zece din lume, fiindca am muncit corect.

A scris iri$ha la 10/07/2012 - 06:55:11

in uk examenel ii trec tti pentru ca acolo raspunsurile vin in 4 variante si doar din 30 de intrebi itti ramine sa alegi varianta corecta.. da ash vrea sh eu asa examen!!! nu ca la noi sa scrii la mate 12 exercitii la care ultimii itemi nici sa nu intelegi cum naiba se rezolva ca n-am invatat asa ceva, sau la istorie sa se dea in cursul anului un caiet de teste pt pregatire si la urma la examen sa fie ku totul o tema de care nici n-am auzit!!!! nimeni!!! si la urma ministerul spune "noi nu am dat nici un fel de cartulii pt pregatire" dar in acele caiete scrie "aprobat de ministerul de invatamint".. nu cum sa intelegi asa ceva????

A scris panika_md la 10/07/2012 - 07:16:22

Skoprion păi dacă erai să fii fericită de ce atunci SAI CA CHIPERIUL ÎN BORȘ ? na ți-am întors-o.
am vb. cu tine exact în stilul tău , îți place ?....

tu vorbești că aparențile înșeală , dar singură asta nu înțelegi ...

A scris A_nishoara la 10/07/2012 - 09:34:30

Ei hai, nu suntem la gradinita sa avem teste cu patru variante de raspuns :)))
si nu e adevarat, nu stiu cine ti-a spus, dar chiar nu e adevarat. La istorie am avut de scris 3 eseuri, fiecare cite 4 pagini in 2 ore, fii sigura ca nici pe aproape nu e usor. Si la matematica e aceeasi poveste.
Nu cred ca trebuie sa cautam scuze, nici un sistem de invatamint nu e perfect si nici usor, de aceea unicul lucru ce se asteapta de la elevi e sa invete.

A scris Kleopatra la 10/07/2012 - 10:04:21

Ca să nu de dea nicio notă de pomană subiectele trebuie alcătuite in aşa el in cât dacă te duce capul să poţi lua măcar un cinci.
De exemplu: Primul subiect e pentru nota 5, dacă mai faci şi subiectul 2 ai un 7 şi tot aşa. Astfel nu va exista nici dubii in privinţa baremului.

Mi se pare puţin exagerat să propui 3 subiecte notate fiecare cu 30 puncte şi 10 din oficiu.

A scris panika_md la 10/07/2012 - 15:47:56

Kleo - kaatare așa și este nu sunt 3 subiecte , dar fiecare subiect are punctajul său , (0,5 / 0,2 / 1 / șamd ...)

problema e alta că la majoritatea subiectelor nu se răspunde deplin , adică parțial și în aceste cazuri e mai greu de apreciat ....

oricum consider că dacă la 2 subiecte de cîte (1 punct) fiecare, a răspuns 50% atunci să nu să se considere ca 0,5 + 0,5 și să primească 1 punct cred că corect ar fi 0,75 să ea.

A scris skorpion la 10/07/2012 - 19:48:13

Bai Panikovski.........tu mereu esti alaturi cu drumul.......

Si daca tot te intereseaza viata mea, atunci iti mai dau o poanta s-o inghiti: Am inceput sa fiu fericita in viata de cind am incetat sa ma pun cu PROSTII.....asa ca o zi buna tie.......

La tema: Anisoara, sistemul nostru de invatamint difera mult de cel european...sunt 2 sisteme care nu pot fi comparate. Aici se invata informatie deja expirata, care nu mai trebuie nimanui in viata, important e sa fie multa si incurcata......acolo totul e structurat si la tema. Am un coleg strain care face acum MBA-ul.....ma vede cointeresata si-mi arata din conspectele sale in notebook.....de-o placere sa te uiti. Fiecare tema este analizata ca un sistem intreg, cu o schita bine definita, cu ramuri, etc......ca mai apoi sa te cointereseze pe tine insuti sa gasesti informatie despre fiecare detaliu.....Deci, e ca un fel de mur in gura......Restructurat si concret......Aici la noi, inveti definitii de-ti ies ochii, dar nimeni nu te ajuta sa le legi in sistem......Eu am invatat 4 ani la ASEM despre invoice si proforma invoice (de ex), stiam definitii , asemanari, diferente, etc......toate prostiile.......dar niciun profesor nu a venit niciodata cu un exemplu concret din practica, si nici nu ne-a aratat macar cum ele arata in realitate.....ap despre care eficienta sa vorbim?

Cind sistemul e facut pentru student, inveti cu placere.......cind acesta e facut impotriva studentului, cam ti-i lehamete.......

A scris ceresta la 10/07/2012 - 20:06:25

Skorpion, ce facultate ai facut la ASEM?

Proforma invoice.... invoice ..... in fiece zi lucrez cu ele... desi am studiat la ASEM cu totul altceva.

A scris Andrei. la 10/07/2012 - 20:16:15

ceresta, skorpion
:) activați ca brokeri/declaranți?

A scris skorpion la 10/07/2012 - 20:23:13

Andrei, suntem din "slujba ohrani"....gluma.......:-D

Iti scriu in privat, ca vezi ca unii te scurma in fund pe aici......:-)

A scris ceresta la 10/07/2012 - 20:35:28

Nu, lucrez in o companie in calitate de import manager. Cind ai parteneri internationali, si cumperi ceva de la ei - totul se face prin proforma invoice, invoice, etc.

A scris panika_md la 11/07/2012 - 08:20:48

Skorpion - eu și tu suntem cam la acelaşi nivel intelectual , ai observat ???? :-)))))

O zi cît mai reușită în continuare îți doresc ! :-)))

A scris Andrei. la 11/07/2012 - 14:59:44

@ceresta
TIR sau CMR, declaratie export, packing, certificat de origine, fito (dacă e ... )șamd .. ))
mie poți să nu-mi lămurești regimurile vamale =)

A scris panika_md la 11/07/2012 - 15:02:19

mie tot :-)

A scris ceresta la 11/07/2012 - 15:41:58

Nici nu am incercat draga, stiu ca esti foarte destept.

A scris snoopyk! la 11/07/2012 - 16:08:45

Da! si nici mie nu-mi lamuriti :D ca am vazut mai multi brokeri ca voi :D
Va sfatui sa terminati bredul asta, la serviciu m-am saturat pana in gat de notiunile astea, macar aici vorbiti de altceva :(

Iri$ha, totusi eu cred ca si tu ai copiat :) Ai fost prinsa cu motanu'-n sac, si ti-e ciuda ca altii au scapat:)
Nu te condamn, dar nici nu cred ca face sa ridici valuri in tazic :)

A scris Moldovan la 12/07/2012 - 13:57:33

Irina, imi pare rau ca a fost clasa ta acea care a vut de suferit, dar altfel nu se poate de procedat. Se stie ca in Moldova este coruptie peste tot si se copie in fiecare an la examenul de Bacalaureat. Sunt necesare masuri drastice pentru schimba situatia data. Clasa ta este una care a avut de suferit de pe urma acestor schimbari, dar partea pozitiva este ca cazul vostru va fi de invatatura la altii. Un an de zile trece foarte repede, vei avea timp sa te pregatesti de examen asa cum trebuie. Cui ii incurca un an de vacanta?

A scris ceresta la 12/07/2012 - 14:06:02

Uneori ma uit la stiri video pe jurnaltv. M-am uitat la stirea cu BAC-ul repetat. Erau niste segvente cum niste fete se stropeau cu apa, mai sa moara.... mai nu am ris... nu inteleg cum sa traiesti in o tara, si sa nu-i stii limba... chiar si maica-mea a invatat-o cu mine cindva, timp de un an de zile, aici, pe loc, oare chiar asa e de greu...
Era BAC-ul la Limba si Literatura romana.

A scris skorpion la 25/07/2012 - 07:22:52

Cita bucurie au studentii acum......Sliuha-titchi a zburat !!! Magaroiul, a scuipat in popor si a plecat......Oare nu merita o pedeapsa?

A scris panika_md la 25/07/2012 - 07:26:59

cred că nu !
și bine că va fi consilier prezidential pentru cultură învățămînt și știință.

A scris skorpion la 25/07/2012 - 07:50:16

Las'ca va fi un pedagog bun pentru Timofti....Vor invata ambii despre cultura si stiinta.....la baut....:-D

Sa mori de ris nu alta !!!

Eu ma bucur ca a fost scos din copii.....de restul nu ma intereseaza !!!

A scris panika_md la 25/07/2012 - 08:48:52

îmi rămîne să sper că, noul ministru va ține cont de părerile lui... și va continua în același ritm totul ce nu a dovedit să realizeze Șleahtițchi

A scris Silencer la 25/07/2012 - 09:05:30

skorpion, imi zici si mie ce asa rau a facut el ? In ziua de azi parintii sunt prea protectori, si nu se uita ca de fapt copii lor sunt niste destrabalati.

De exemplu in ziua de azi, daca o persoana ii face observatie unui copil , parintele in loc sa-l corecteze pe copil, incepe sa tipe la persoana ca nu are ce se lega de copilu lui....

A scris panika_md la 25/07/2012 - 09:40:00

silencer - cum ce a făcut ? oare tu nu știi ??? a obijduit copii la examenele de Bacalaureat ... și au rămas obijduiți anume aceea copii și părinți care tot anul știau că ”o să dăm bani și o să trecem .... ”

e primul ministru care a început să lupte contra corupției în sistemul de învățămînt , sunt primii pași și sunt cei mai importanți ! deja a rămas să așteptăm ca restul să îi urmeze ....

A scris Silencer la 25/07/2012 - 10:32:55

mda, si se mai jalue lumea ca e coruptie... Da moldovenii fara coruptie nu pot, ei numa zic asa, ca tara e corupta si nush ce, da lor le convine asta...

Skorpion, spuneau si mai inainte la TV, ca le pare rau de unii colaboratori ca sau purtat indecent. Dar, trebuie sa recunoastem, la noi gorile sunt multe... Eu am avut ocazia sa cunosc multe, si fara suparare da multe din ele sunt in asa organe, in politie multe, ca pe timpu comunistilor, lor oameni care sa gandeasca nu le trebuia, gorile era destul. Asa ca nu are nimic ministrul cu asta, asa e neamul nostru, asa suntem noi moldovenii, cu multe gorile, si nu trebuie sa ne mire asta skorpion, pentru ca si tu esti cetatean a junglei estea, si nu vreo printesa oarecare :) Nu o zic in nume de rau, zic ca nu suntem aici tara europeana ca sa ramaii mirata de cele intamplate.

Nu ca mai jeluiti degeaba, ca nu a facut cine stie ce genocid ministrul.

Pentru a lăsa comentarii este nevoie să te autentifici. Nu ai cont? Deschide unul!